Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Artikkel om aktiv dødshjelp


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

På fredag har jeg skriveøkt i norsk, og oppgaven er å skrive en artikkel/essay der vi drøfter aktiv dødshjelp. Derfor trenger jeg noen momenter jeg kan ta med om emnet.

 

Jeg har skrevet litt om at personen selv bør kunne bestemme over sitt eget liv, men at man bør gå gjennom terapi og div. tester, slik at man utelukker personer som bare er suicidale.

 

 

Takker

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

 

På fredag har jeg skriveøkt i norsk, og oppgaven er å skrive en artikkel/essay der vi drøfter aktiv dødshjelp. Derfor trenger jeg noen momenter jeg kan ta med om emnet.

 

Jeg har skrevet litt om at personen selv bør kunne bestemme over sitt eget liv, men at man bør gå gjennom terapi og div. tester, slik at man utelukker personer som bare er suicidale.

 

 

Takker

8157068[/snapback]

 

Hey:)

 

Altså! Jeg ser at du skriver, men ber om hjelp og råd for å skrive..

Revolusjoner skjer også innen folk som ønsker å forlate denne tilværelsen!

Hvis en er 23 år og ønsker å gjøre så, er en troligens suicidale og bør huke tak i inspirerende folk til livet, hva gjelder seiler Knut Frostad, som seiler tøff sjø.. Hvis en er 57-95,5 og sliter med vedvarende smerter er det kanskje greit å vurdere muligheten av å "holde personen i live ved hjelp av maskiner".. Eller? Eller hva er aktiv hjelp? Hvis det er å plugge ut en "menneskelig maskin" eller å bruke "verktøy" vet jeg ikke? Noen?

 

Bruk fantasien og så mye fakta du kan oppdrive :thumbup:

 

 

Greb.

Lenke til kommentar

Bumping er jo ikke tillatt, de gretne moderatorene burde stengt tråden.

 

Uansett, jeg ser ingen grunn til at aktiv dødshjelp skal være ulovlig! Eneste argumenter finnes i religiøse skrifter, men slike argumenter veier null og niks for meg.

 

Tips: Gå inn på et større forum, f eks vgd, og skriv et litt provoserende innlegg der du litt diskret skriver at aktiv dødshjelp er forferdelig, og at alle tilhengere at AD er idioter. Og vips så vli debattantene gi deg mange for- og bakdeler.

 

 

Lykke til med oppgaven! Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok valgt en annen oppgave om jeg hadde andre alternativer.

Lenke til kommentar
Bumping er jo ikke tillatt, de gretne moderatorene burde stengt tråden.

 

Tips: Gå inn på et større forum, f eks vgd, og skriv et litt provoserende innlegg der du litt diskret skriver at aktiv dødshjelp er forferdelig, og at alle tilhengere at AD er idioter. Og vips så vli debattantene gi deg mange for- og bakdeler.

8179399[/snapback]

 

Ad bumping må dette være greit når det skjer +-1 døgn etter siste svar.

 

Når det er sagt burde trådstarter alliere seg med noen av våre prinser fra OT- delen av forumet. PencilCase kan provosere frem en heftig diskusjon av de mest banale problemstillinger... :ph34r:

Lenke til kommentar
Bumping er jo ikke tillatt, de gretne moderatorene burde stengt tråden.

 

Tips: Gå inn på et større forum, f eks vgd, og skriv et litt provoserende innlegg der du litt diskret skriver at aktiv dødshjelp er forferdelig, og at alle tilhengere at AD er idioter. Og vips så vli debattantene gi deg mange for- og bakdeler.

8179399[/snapback]

 

Ad bumping må dette være greit når det skjer +-1 døgn etter siste svar.

 

Når det er sagt burde trådstarter alliere seg med noen av våre prinser fra OT- delen av forumet. PencilCase kan provosere frem en heftig diskusjon av de mest banale problemstillinger... :ph34r:

8179409[/snapback]

 

Jepp, digger PencilCase!

Lenke til kommentar
Her er oppgaven, hvis noen skal skrive om noe lignende. Fikk 3-er, så ...

 

 

Er ikke helt stø på nynorsken for å si det mildt. :p

8198691[/snapback]

 

artig at du la ut det du hadde skrevet. Nå er det lenge siden jeg skrev essay og like lenge siden jeg skrev nynorsk. og jeg er svært glad for det, for å lese dette gav meg vonde minner. :!:

 

jeg er litt usikker på om du har blitt trukket pga uriktig nynorsk eller pga strukturen i essayet. men, hvis du var intressert i tilbakemelding, syns jeg det var en reflektert oppgave der du favnet bredt. kanskje litt mye henvisninger og litt lite drøfting/synsing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...