Snufi Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Hei eg har ein Dell inspirion 6000, som ikkje vil starte med ein gong. Den starter ikkje før du har forsøkt ca 10 ganger. Er det noen så har peiling på ka så gjer det? Takk på forhand.
Lord_Linus Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Så den startet på den 10 gangen hver gang? Har du prøvd å starte maskinen uten batteri? Høres ut som maskinen din er syk og må en tur på service.
Snufi Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Skrevet 15. mars 2007 Jahh,, har prøvd det. Kan det gå med å formatera pcen?.
Snufi Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Skrevet 17. mars 2007 Nå har eg fått mail tilbake av dell som eg spørte og der sto det "Hei Jakob, Starter PCen uten batteriet, bare med AC adapteren tilkoblet? Jeg vil at du skal prøve å kjøre Dell diagnostikk på PC. Dette gjøres sånn. Start programmet ved å holde nede <FN> eller <mute> tasten på tastaturet samtidig som du trykker på på-knappen for å starte maskinen. Maskinen vil da kjøre igjennom et enkelt diagnoseprogram først. Når det er ferdig vil du få spørsmål om å kjøre Dell Diagnostics. Dell Diagnostics kan man starte med F12 ved oppstart av maskinen (Ved Dell-logoen) og velge diagnose/boot to utility partisjon. Sett inn en blank CD/DVD for å kjøre testen. Eventuelt kan programmet kjøres fra CD/usb-minne: 1. Finn frem CD'n Drivers and Utilities" som fulgte med maskinen Dimension og Inspiron maskiner før mai 2005. Hvis du ikke har den kan den lastes ned fra Dells nettsider og brennes ut til CD eller USB-pinne. 2. Start maskinen. 3. Velg F12 (funksjonstast 12) når du ser Dell logoen på skjermen. 4. Sett inn "Drivers and Utilities" CD'n i CD/DVD-spiller. 5. Velg å boote fra USB/CD-Rom. 6. Velg 32bit diagnoseverktøy/ Dell diagnostic. Inne i programmet: 7. Velg Custom Tests. 8. Velg alternativet "All Devices" lengst opp på skjermen. 9. Hak av for "non-interactive tests only". 10. Klikk på "run tests" lengst ned på skjermen. Programmet vil gi lesefeil på CD og diskett og det ikke står i en datacd/diskett. Hvis programmet finner maskinvarefeil vil det komme opp en boks med en feilkode og en beskrivelse av problemet. Noter ned både feilkode og beskrivelse. Denne informasjonen er det viktig at du tar med i svar på denne mailen." Då skal eg teste det, så håpe eg at det går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå