netphreak Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 (endret) Jeg har kjøpt meg et brukt VIA Epia (husker ikke modellen i farta, ikke relevant her) mini-ITX hovedkort. Det har onboard PSU, og skal ha 12V@5A DC inn. En slik konverter har jeg kjøpt på ebay, men jeg kan ikke regne med å få den før om et par uker... Og så er jeg jo utolmodig med å teste HK'et da må skjønne Kan jeg bruke 12V fra en strandard ATX psu for å teste? Da kan jeg vel bare lodde på en passende plugg - senterpinne mot +12V og ytre kjerne mot en av de svarte lederne (jording)? Eller blir dette fatalt? Takker! Endret 14. mars 2007 av netphreak
zckumling Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Tror nok du heller burde vente.. Vet ikke hvor mange watt det Mini-ITX systemet trekker, men skal du bruke noen av uttakene fra ATX-psu'en burde du paralellkoble noen plugger for å fordele strømtrekket litt.. Jeg vet ikke om jeg er helt på jorde nå, har ikke gjort dette selv.
Big SturL Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Kan strømforsyningen levere 5A på 12V-railen så skal det vel i teorien gå fint.
netphreak Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Skrevet 14. mars 2007 Trodde egentlig mesteparten av strømmen i en standard ATX PSU ble sendt ut som 12V? Om PSU'en er spesifisert til 300W må da mer enn 60W (blir ikke 12V@5A ca. 60W da?) være på 12V'en? Men det spørs vel hva som går til ATX kontakten til hovedkortet krever selvsagt. Nei, her er det vel best å vente tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå