Gå til innhold

Kan en koble bilforsterker til PSU ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvis en vil prøve å teste ut anlegget(sub'n) mot hjemmeanlegget, går det an å koble forsterkeren til 12-volten i dataen ?

Strømforsyningen skal kunne levere 15 A på 12 volt (eller 30 om jeg bruker Aspire'en).

Forsterkeren er en Alpine MRV-1005.

Sub'en jeg har er en Bosh(eller var det Boss?) på 550 Watt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

gjorde det med en gammel PS2 psu. det funka det. den leverte 8A på 12volt railen. virka i hele studietiden på BI det.

edit=men den var ikke koblet til annet en forsterkeren..

Endret av dominus
Skrevet

Det vil fungerer ja. Men er ikke sikkert at forsterkeren vil yte maks, da skulle du hatt litt høyere spenning (13-14V?) Ellers må du passe på at forsterkeren vil trekke en del mer enn det suben trekker fra forsterkeren.

Skrevet

vell, hvor stor er sikringen til bilforsterkeren? det er hvor mye ampere den kan finne på og dra før noe går galt for den, ikke uvanelig at det er 40 A, så ville ikke skrudd den opp på maks.

Skrevet
vell, hvor stor er sikringen til bilforsterkeren? det er hvor mye ampere den kan finne på og dra før noe går galt for den, ikke uvanelig at det er 40 A, så ville ikke skrudd den opp på maks.

8148104[/snapback]

Står 60 på den jeg har.

Derfor jeg lurer ;)

Eventuelt, så kan jeg ha et apparat koblet til foran psu-en, som måler watt\ampere og følge med litt hvor mye strøm som blir trekt.

Skrevet
Hvis psu takler 12V, og forsterken kan finne på å trekke 60, så tror jeg du sliter hvis du tenker å spille høyt :p Kjøp en sånn kW psu, så har du nok ;)

8148171[/snapback]

Jeg mener strøm, ikke spenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...