Gå til innhold

Sperret mappe i windows


Anbefalte innlegg

Har et problem og håper noen kan gi meg svar på hvordan jeg kan løse det.

Problemet er at her en dag krasjet datamaskinen til tanten min. Hun tok kontakt med der hun hadde kjøpt pc'en og de la inn windows på nytt på samme harddisken men i en annen mappe. Dette medførte at det ikke var mulig å komme inn på de gamle filene selv om de lå inne i c:/documentsandsettings/xxxxxx.

Det som skjer når jeg prøver å komme inn i mappen er at det kommer en beskjed om at jeg ikke har tilgang til mappen.

 

Hvordan kan jeg komme inn i den mappen når jeg ikke har mulighet til å komme inn i den gamle windows installasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sannsynligvis ha administratorrettigheter for å gjøre dette. Jeg har engelsk Windows, så du får prøve å oversette selv. :)

 

Det du må gjøre er å ta over eierskap av mappa under brukeren du er på.

 

1. Åpne Windows Explorer (ikke Internet Explorer), sørg for at du har skrudd av Simple File Sharing (Tools > Folder Options > View > fjern haken ved "Use Simple File Sharing" helt på bunnen av lista).

 

2. Høyreklikk på mappa > Properties (Egenskaper) > Security > Advanced > Owner. Velg brukeren du er på i lista og huk av for "Replace owner on subcontainers and objects". Trykk OK og OK igjen, og den vil gå igang med å endre eier av mappa og alle undermapper og filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...