Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg i oppstarten og kommer ikke lenger


Anbefalte innlegg

han har prøvd å få harddisken valgt som first/primary booting device.. han finner ikke harddisken på valg mulighetene der.

 

foresten. På noen BIOS menyer, kan du legge til andre boote metoder. når du er inne på den menyen, se om du kan legge til andre muligheter, altså harddisk.

8146828[/snapback]

 

Ja, jeg har sjekket ledningene og di sitter som støpt

Nei det kan jeg ikke :ermm:

Så nå blir det reperasjon til noen tusenlapper? :hrm:

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell, om du ikke klarer å gjøre alt dette som er nevnt i diskusjonen, ville jeg tro at harddisken er på tur til å ta kveld.

 

Om du virkelig vil finne ut av dette, kan du låne en harddisk med operativsystem ferdig installert og boote på den, for å se om du kan finne den andre harddisken i Windows. Finner du den, kan du bruke HDTune for å søke etter feil på harddisken.

 

verdt et forsøk

Lenke til kommentar

Hei du:-)

 

Kan være du går forbi problemet hvis du resetter bios. (ta ut det lille batteriet som sitter på hovedkortet i et par min, og sett inn igjen..)

 

Prøv også å koble harddisken helt fra og til igjen også kontakt til hovedkortet.. Hvis det er en ledig "kontakt" på kabelen bytt til denne..

 

 

Greb

Lenke til kommentar
Hei du:-)

 

Kan være du går forbi problemet hvis du resetter bios. (ta ut det lille batteriet som sitter på hovedkortet i et par min, og sett inn igjen..)

 

Prøv også å koble harddisken helt fra og til igjen også kontakt til hovedkortet.. Hvis det er en ledig "kontakt" på kabelen bytt til denne..

 

 

Greb

8147287[/snapback]

 

Legger til at jeg mener den brede kabelen og at det kan være dårlig kontakt eller brudd.

Lenke til kommentar
Takk til Grebnord!

/salute

 

Hva skulle verden vert uten deg?

8148680[/snapback]

 

Ja, nei, si det :)

Supert å kunne hjelpe, siden jeg flere ganger har fått super hjelp selv :tease:

 

Hvis du tilfører overskriften "LØST" er det så bra :) Og hvis du får problemer igjen er det bare å si ifra, så får vi prøve :thumbup:

 

Greb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...