Firesky Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Heisann, jeg driver å lager et program som skal sende info via com porten, Jeg har klart å lage til noe som sender i ascii, men jeg skulle gjerne ha sendt dette på en litt annen måte. Jeg skal kunne justere på de 2 mest sigifikate bit'ene etter hvilke option buttons jeg har valgt, jeg skal ha 4 stykk, hvis den ene er merket skal de så bit'ene være 00 hvis den andre er merket skal dem være 01 osv. De 6 andre bitene skal justeres etter en slider som jeg ønsker å ha 64 forsjellige verdier på (altså jeg bruker de 6 andre bit'ene til å sende verdien til slideren) Er dette mulig? Er det noen som kunne hjulpet meg litt med å gjøre dette? Koden under sender verdien på slideren i ascii, dette ble ikke helt slik jeg ønsket. Private Sub Slider1_Scroll() Dim variabel As String variabel = Slider1.Value MSComm1.CommPort = 1 MSComm1.Settings = "2400,N,8,2" MSComm1.PortOpen = True MSComm1.Output = variabel Label2.Caption = variabel MSComm1.PortOpen = False End Sub
j000rn Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 VB: ASC / CHR VB.Net: CType(string(0), byte) / CType(enbyte, System.Char) / BitConverter
Firesky Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Skrevet 13. mars 2007 Takk så mye, jeg forsto ikke så mye med det første, men etter å ha lest et par turtorials fatta jeg hva du mente, jeg er enda helt fersk på VB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå