Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC "fryser" uten å vise klart mønster.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :!: , jeg er ny på forumet og jeg har et stort problem: PC-en min fryser helt uten forvarsel, tastaturet bare lyser og musa reagerer ikke, for å få den i gang igjen trengs en cold-boot :ohmy: . Hardwaren statsen min ligger i signaturbaren.

Problemet startet allerede da jeg brukte XP Pro. En dag for noen uker siden ville jeg prøve litt overklokking, siden jeg var nysgjerrig på hvilken score jeg kunne få i 3dmark05. Siden jeg fikk en relativt lav score (dette ble gjort med mitt gamle skjermkort, en 7600GT fra MSI) ville jeg ha noen poeng til. Dette gjorde jeg:

* Jeg satte opp spenningen på minnet fra 1.90V til 1.95V.

* Jeg klokket CPU ved hjelp av D.O.T. som ligger i BIOS, men 7% (2,44 til 2,56 GHz i praksis).

* Jeg klokket skjermkortet fra 560/1400MHz til 575/1500MHz.

* Jeg la også inn ForceWare 100.65 fra nVidia.

Dette ble gjort med en annen strømforsyning: Aopen 400W 2x15A 12 rails.

Etter å ha kjørt 3dmark05 så fryste PC, nesten hver 3 gang jeg kjørte 3dmark05. Men jeg klart å på 1100 mer poeng da :!:

Så ville jeg ha Vista Business installert, siden jeg fikk det gratis via jobben :w00t: . Ettersom kravene for skjermkort økte, og Battlefield 2: Special Forces begynte å hakke (noe det ikke gjorde med XP) ville jeg ha nytt skjermkort, det ble en 8800 GTS OC-edition og ny PSU Aopen 700W :thumbup: .

MEN problemene vedvarte, jeg har ikke kjørt 3dmark05 på Vista så jeg har ikke funnet ut om PC-en fryser hvert 3 forsøk. Men PC-en har fryst under disk defragmentering (som har en GUI som suger i Vista :thumbdown: ), under spilling og bare ved å lese VG i Opera. I løpet av en dag kan PC-en ha fryst en gang eller to, men uten heavyload eller noe. PGA feil under defrag ble Half Life 2 f*cket opp :no:

Jeg har kjørt "Memory Diagnosis Tool" uten å finne et problem, jeg overvåket temperaturer hele tiden: GPU 60 grader idle/70 grader load, CPU 38 grader idle/50 grader load og system 40 grader idle/45 grader load. Dette er etter min mening i kke uvanlige temperaturer :ermm: (jeg har 2 120mm vifter i kabinettet).

Vista er up-to-date og ForceWare 100.65 er lagt inn.

Er det noen som har en ide om hva som kan være galt :hmm: på forhånd takk :!:

Endret av -gl1n-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...