Gå til innhold

Sigma HSM til Pentax K10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det i hele tatt Sigmaoptikk med HSM til Pentax eller Sony? Begge disse (hvis en tenker Minolta) var relativt sent ute med å introdusere egen SDM/SSM-teknologi, så jeg regner med Sigma ennå vurderer kostnadene av å finne ut av styringsprotokollene Pentax og Sony bruker. Det har kommet mange bekreftende og avkreftende meldinger om Sigma jobber med dette for objektiv i Alpha-fatning, men inntil Sigma lanserer konkrete planer er det nok ikke noe å holde pusten for..

Lenke til kommentar
Finnes det i hele tatt Sigmaoptikk med HSM til Pentax eller Sony? Begge disse (hvis en tenker Minolta) var relativt sent ute med å introdusere egen SDM/SSM-teknologi, så jeg regner med Sigma ennå vurderer kostnadene av å finne ut av styringsprotokollene Pentax og Sony bruker. Det har kommet mange bekreftende og avkreftende meldinger om Sigma jobber med dette for objektiv i Alpha-fatning, men inntil Sigma lanserer konkrete planer er det nok ikke noe å holde pusten for..

8120279[/snapback]

Pr i dag finnes det et HSM objektiv i K-fatning fra Sigma; APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO HSM. Det er flunka nytt. Ryktene vil desverre ha det til at den gamle utgaven er bedre, at makroegenskapene har gått på bekostning av resultatene på lenge avstander. Om dette stemmer har jeg ikke peiling på, men det er ikke akkurat uvanlig at å implementere makro går på bekosting av andre egenskaper i en zoom.

 

Dette er det første objektivet Sigma lanserer i K-fatning på en god stund. Vi kan nok ta det som et tegn på at de har begynt å ta Pentax på alvor igjen. Dette kan bety at de sakte men sikkert kommer til å lansere alle HSM objektiv med K-fatning.

De har i hvert fall løsningen klar.

 

Appropos at Pentax nå blir tatt på alvor. Kirk har lansert sin L-bracket for K10D. Artig.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar
Pr i dag finnes det et HSM objektiv i K-fatning fra Sigma; APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO HSM. Det er flunka nytt. [...]

8122638[/snapback]

Heller ikke dette har HSM for Pentax. I følge informasjonen på Sigmas britiske websider, har det kun HSM for Canon, Nikon og Sigma:

http://www.sigma-imaging-uk.com/lenses/telezoom/70-200mm.htm

8124245[/snapback]

På denne sida http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_al...316&navigator=3

er Pentaxversjonen ført opp som coming soon. Det ser ut som om det er noe feilinformasjon ute å går her. Tida vil vise seg hvilken kilde som er rett. For eg ser det ut som om Sigmaphoto.com har vært litt for raske i svingene og ført det opp som det var i produksjon, for så å ha retta dette etterpå. Uansett ser det ut som om det kommer snart.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...