Gå til innhold

støydemping,kjøling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dette er maskinen min:

AMD thunderbird 1.4GHz

Taisol 760

K7S5A ECC socket A

Chieftec 01bd

Problemet er at maskinen bråker som et f16 fly.

Hva bør jeg kjøpe for å få mindre støy, og mer kjøling?

Synes Taisol viften bråker mye/mest.

Systemet er også varmt, 30-40 grader.

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støydemp kabinettet med matter fra biltema.. hvis du ikke skal overklokke fjerner du alle viftene på dine kjølere untatt den på cpu og i PSU. Så fjerner du vifta i PSU og skjærer ut et 120mm hull under der du setter inn en Papst vifte med rheostat. Og til slutt setter du en Silverado på CPU.

:smile:

Eller så kjøper du bare vannkjøling og slenger radiator og pumpe ut vinduet i vinter :grin:

Skrevet

Bytt ut vifta på taisolen med ei bra vifte fra papst eller annet med passelig lydnivå. en 60x60x25 bråker mye mindre i henhold til cfm. evt. 80mm med adapter, gir enda bedre luftstrøm i henhold til støy. bytt ut eventuelle drittkabinettvifter med skikkelige vifter som du kjører på 5 volt. dette er det enkleste for å komme ned på akseptabelt støynivå. Taisolen er ei gode ribbe, men med heller dårlig vifte (så lita :razz: )

mvh

Skrevet

Bruker selv 4 19dB 8cm vifter fra PAPST, som bråker veldig lite!, men har en PAPST 6800rpm med rheostat som jeg har ønske om å bytte ut med en 8cm, da disse har lavere rpm:-) Mitt tips er å gå for PAPST "all tha way", hvis du har $$$...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...