Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ok alle sammen her er en nøtt. Total pc mong


Anbefalte innlegg

The story so far:

 

Jeg sitter og spiller litt når plutselig skjermbildet minimeres og jeg havner på desktop. Andre program som kjører for øyeblikket er da mozilla firefox og msn messenger og skype + alle vanlige windows apps.

 

Det kommer opp en dialog boks som informerer meg om at jeg har 1 min til å lagre det jeg driver med for nå kommer maskinen til å restarte.

 

Melding: NT Myndighet/system.

 

Greit tenker jeg, maskinen har vært litt bugga i det siste, hengt seg på skjerm sparer etc. Jeg rebooter. Kommer til login screen, taster inn passord og får dette i en message dialog boks:

 

"Systemet kan ikke logge deg på nå fordi domenet A ikke er tilgjengelig"

 

A= mitt domene.

 

 

Mk tenker jeg, starter i sikker modus. Admin passord, samme skjer.

 

Starter å google litt, mye restarting og prøving av ting og tang.

Så kommer meldingen "finner ikke ntldr"

 

greit, jeg starer windows xp sp2 cd'n min og er i reparerings modus.

 

skriver

 

copy e:\i386\ntldr c:\

 

copy e:\i386\ntdetect.com c:\

 

booter igjen. Samme feilen kommer.

 

"Systemet kan ikke logge deg på nå fordi domenet A ikke er tilgjengelig"

 

 

 

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, annet en å legge inn windows på nytt, noe jeg gjorde for under 2 uker siden. Jeg har nod32 antivirus og alle windows updates.

Leser at denne nedtellingen kan være sasser, men nei det er det nok ikke.

 

Hjelp er dere snille, jeg står helt fast, og vil vite hva det er og ikke bare reinstalle.

 

Mvh me!

 

 

ps. systems speccs er

amd 3000+

asus k8ne-deluxe

2x512 corsair value ram pc3200

alle temperaturer ok

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

For å stoppe restarten kan du be RPC-servicen til ikke å reboote ved feil, via admin-tools->services->RPC properties->recovery..

 

Når det gjelder ntldr problemet så kan det være mye rart, at NTLDRmissing.com finnes er jo ett tegn på det :whistle: - har hatt den selv, googlet litt og kom til slutt i mål med /fixboot via recovery konsollen. /mbr er og ett alternativ men noe mer drastisk da den skriver en helt ny Master Boot Record.

 

Lykke til :)

Endret av Sir Smokealot
Lenke til kommentar
Jeg syntes å huske at det var en orm eller noe slikt som var på vandring i fjor som skapte lignende problem, dette høres veldig kjent ut men jeg husker desverre ikke noe mer. Mulig andre har litt bedre husk enn meg?

 

Frankie

8117208[/snapback]

 

Ormen het MSBlaster ja. Nå skal man da riktignok ha en uhyggelig upatcha maskin for å få den saken der. Og mangle brannmurer og antivirus.

Endret av meitemark
Lenke til kommentar
Hei.

 

For å stoppe restarten kan du be RPC-servicen til ikke å reboote ved feil, via admin-tools->services->RPC properties->recovery..

 

Når det gjelder ntldr problemet så kan det være mye rart, at NTLDRmissing.com finnes er jo ett tegn på det  :whistle:  - har hatt den selv, googlet litt og kom til slutt i mål med /fixboot via recovery konsollen. /mbr er og ett alternativ men noe mer drastisk da den skriver en helt ny Master Boot Record.

 

Lykke til :)

8117198[/snapback]

 

har opplevd samme problemet tidligere, fikset med samme metode Sir Smokealot henviser til

Lenke til kommentar

Hmm ja. Dette er vel og bra :) men alt dette er det ikke mulig å gjøre før man får logget seg inn i windows. Om jeg får det skal jeg nok klare å fikse dette. Problemet er at jeg ikke får logget inn, fordi jeg får den jalla feilmeldingen som sier den ikke kan logge på domenet.

 

Så jeg sitter og tenker "hva kan være grunnen til at den sier at domene A ikke er tilgjengelig". Ikke tilgjengelig... jeg skjønner ikke... Har aldri vært borti noe som dette før, og jeg anser meg selv som relativt dreven når det kommer til feilsøking etc.

Lenke til kommentar
Recovery konsollen kjører du fra win-cd'n, boot fra cd-rom..repareringsmodus som du kalte det :)

I login boksen kan du velge å logge på lokalt.

8120494[/snapback]

 

 

Kan jeg det? humm, hva er komandoen for det? Den kan ikke jeg :)

Jeg logget meg på fra konsollen på den stasjonen jeg har windows på, men det var kun i cmd modus., men du sier at jeg kan få logget meg på windows sitt grafiske bruker grensesnitt via denne CD'en?`Eller missforsto jeg deg. Please elaborate :) Hadde vært gull å kunne komme meg helt inn, så kunne jeg slettet domene og tatt vekk passordet på brukerene mine for en liten stund. Da hadde jeg i hvertfall fått kommet meg inn på desktop og kanskje funnet ut noe.

Lenke til kommentar
Skal vi se..det jeg mente var: For å fixe 'ntldr missing' kan du teste /fixboot i recovery konsollen. (ikke grafisk)

 

For å logge på windows når domenet ikke er tiljengelig så velger du 'logg på lokalt' i påloggingsboksen. (grafisk  :p )

8121787[/snapback]

 

 

Fixboot har jeg prøvd, tror problemet med ntldr er fixa, men kan ikke logge på.

Og kan ikke logge på lokalt. Finnes ingen slik mulighet.

Jeg gir opp. Reformater i morgen. Får nok ikke vite hva dette skyltes. "sigh"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...