Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er skjermkortet for varmt?


Anbefalte innlegg

Hei Hei!

 

Jeg har et GeForce 7600 GT skerm kort.....Og jeg har et problem, problemet er at pc`n fryser seg, men kommer tilbake etter 20-30 sek.

Ganske irriterende når jeg sitter og spiller wow.

så jeg lurer på om hvilken grader som er normalt for et skjermkort.

 

min holder seg på 53-67 grader.

 

 

Så kan dere hjelpe meg?

BTW: ( når det skjer ganske ofte, så slår maskinen seg av)

 

pl0x hjelp :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tar og ramser opp en del her fant: Systemlog

 

*Følgende oppstarts- eller systemstartsdriver(e) kan ikke lastes inn:

szkg (flere ganger vist)

 

 

*TCP/IP har nådd sikkerhetsbegrensningen for antall samtidige TCP-tilkoblingsforsøk.

 

sier det deg noe`?

Lenke til kommentar

Synes det virker som om du har fått en dialer/spyware/malware. Hvis du googler etter "szkg" og "error" vil du se mange som opplever problemer med reboots/heng. Derfor er det nok ikke noe galt med noe av hardware'n din, men snarere med spyware.

 

Se f.eks. her:

http://www.file.net/process/szkg.sys.html

http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/564466.html

http://www.freedomlist.com/forum/viewtopic.php?t=28018

Lenke til kommentar

Hvis det er temperaturen som er problemet så vil jeg anbefale deg til å bestile:

 

NorthQ 3851A : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322214

 

Skaffet meg den samme her om dagen, har 7600GT XXX som lå på 59 grader før jeg byttet. Syntes temperaturen var så høy at jeg vurderte å bytte kjøler, men jeg merket ikke at skjermen frøs eller noe sånn. Men ny kjøler ligger kortet stabilt på 39-42, aldri hatt den over 42 gradet, selv etter noen runder i 3DMark, ble også kvitt all den støyen som stock vifta på 7600gt lagde.

 

Håper du finner en løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Når du er i windows så jobber så vidt skjermkortet og produserer lite effekt og temperaturen blir lav. Når du kjører opp et spill så begynner skjermkortet å jobbe mye hardere og produserer så mye varme at skjermkortkjøleren ikke klarer å få bort varmen og pcen rebooter pga varmeproblem. Hvis det skjer i alle spill så er det mest sansynelig varmeproblem ja.

 

Hvis du vil ha en billigere løsning på problemet så kan du demontere kjøleren, tørke bort kjølepasta på kjernen og kjøleren, kan godt bestille ny kjølepasta, Arctic Silver 5 er en av de beste kjølepastaene du kan få tak i : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302888

 

Hvis du finner noe støv på kjøleren er det best du fjerner det og, 7600 GT skal ikke reboote pga varmeproblem men det kan hende du har litt dårlig kjøling ellers i kabinettet "Kabinettvifter" Du må også huske på å legge på ny kjølepasta, da er det bedre med for lite enn for mye.

 

Håper du finner problemet.

Endret av GuBBamn
Lenke til kommentar

tror ikke dette er et varme problem, virker heller være drivere/minne muligens, prøv og reinstallere alle drivere, inkludert brikke sett.

dvs.

 

skjermkort, brikkesett, lydkort, DirectX, muse drivere (Logitech/nVidia saker skal avinstalleres før du installerer nyere drivere)

Lenke til kommentar

bah. nå kom det WoW error. -.-

 

orld of WarCraft (build 6448)

 

Exe: C:\Programfiler\World of Warcraft\WoW.exe

Time: Mar 13, 2007 7:55:25.734 PM

User: KhoN

Computer: THMZ

------------------------------------------------------------------------------

 

This application has encountered a critical error:

 

Det er ikke nok minne til å utføre denne kommandoen.

 

Program: C:\Programfiler\World of Warcraft\WoW.exe

File: E:\build\buildWoW\WoW\Source\DB\DBClient\DBCache.cpp

Line: 420

 

Requested 1953325863 bytes of memory

 

 

noen som skjønner noe?

 

 

nå tok jeg og kobla fra all kjølerene å fjerna alt støvet. men ingen forskjell har skjedd. :nei:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt varme problemer på mitt gammle skjermkort, men det som skjedde da, var at bilde frøys med fult av farger over hele skjermen. Dette skjedde hver gang.

 

Still memtest slik at det ikke stopper selv om det leser feil og kjør det en gang til

 

prøv HDTune for å sjekke harddisken(e) for å være på den sikkre side

 

prøv gjerne også speedfan for å se resten av temperaturene

Lenke til kommentar
bah. nå kom det WoW error.  -.-

 

orld of WarCraft (build 6448)

 

Exe:      C:\Programfiler\World of Warcraft\WoW.exe

Time:    Mar 13, 2007  7:55:25.734 PM

User:    KhoN

Computer: THMZ

------------------------------------------------------------------------------

 

This application has encountered a critical error:

 

Det er ikke nok minne til å utføre denne kommandoen.

 

Program: C:\Programfiler\World of Warcraft\WoW.exe

File: E:\build\buildWoW\WoW\Source\DB\DBClient\DBCache.cpp

Line: 420

 

Requested 1953325863 bytes of memory

 

 

noen som skjønner noe?

 

 

nå tok jeg og kobla fra all kjølerene å fjerna alt støvet. men ingen forskjell har skjedd.  :nei:

8147207[/snapback]

 

Prøv dette:

 

"An error resulting from DBCache.cpp means that one or more of the cache files have become altered or corrupted. Once these files are removed, new versions of them will be created the next time the game is launched. These files are located inside the WDB folder, which is inside the root directory for the game. You can safely delete the entire WDB folder before retrying the game.

 

Despite working previously, World of Warcraft crashes every time it is started: Try deleting the contents of the WTF and WDB directories in World of Warcraft's root directory. Also, something may have corrupted your game files. You should check your computer for a virus using an antiviral program. Please visit our website for more information on viruses and trojans."

Lenke til kommentar

Har vert borti det ett par ganger selv.Kom brått og varte i noen uker.Men forsvant over natta.Spiller online jeg også,Enemy Territory.Bildet hekktet seg opp i 20-30 sekunder og lyden som var da det hekktet seg gikk i loop.Og når jeg kom tilbake så stod det "Zombie" (extremt høy ping eller nesten null kontakt) bak mitt nick.Det skjedde alltid rett etter jeg loadet nytt brett.Så jeg fikk misstanke om at det var noe kluss på linja som igjen føkka opp spillet.Men fant aldri ut av det.Men hvis du bruker windows så er det kanskje det som er problemet.For alle vet jo at windows er feilfritt...........NOT!

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...