Gå til innhold

Problemer med skjerm på bærbar pc - rosa streker?


boalex

Anbefalte innlegg

Har en laptop Packard Bell Easynote. Den har fungert helt etter boka nå i et helt år.. For et par dagers tid siden ble den innvadert av rosa vertikale streker. Kan best beskrives som en matvares strek kode, bare tynnere og over hele skjermen. Disse strekene er følsomme for alle programmer som åpnes og lukkes. dvs. at hvis feks messengern har vært oppe og deretter minnimert kan jeg se et riss i kantene der den hadde vært. Dette kan plutselig forsvinne igjen erstattet med noe andre. Jo mer jeg skriver i dette øyeblikket, jo mer rosa kommer det på skjermen der bokstavene kommer. Aner ikke hva dette kan være. Har sjekket alt av virus programmer og samt check for feil på maskinen. Noen som har noen ideer? Kunne jo kanskje være skjermdriverne, men har ikke tuklet eller oppdatert dem på et stykke tid. Lurer mest på om det kunne være noe software iforhold til windows XP sp2. Har tidligere innstallert alt dette, men den vil ikke ta inn de siste oppdateringene. HJELP... Legger med et print screen som kanskje forklarer det litt bedre.. Ser dere ingen forandringer kan det jo være en indikasjon på at det er skjermen som feiler noe... Vet at skjermkortet er integrert i hovedkortet, har prøvd å skru den opp for å rense vifta.. ingen forandring. pcn er heller ikke overklokket.

post-124104-1173360378_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et lignende fenomen med min Zepto Znote 6214W for en tid siden. Det viste seg at det var skjermkortet som hadde fått en smell. Jeg husker ikke helt hva som var galt med skjermkortet, men det var i hvert fall det som var årsaken til de rosa strekene. Jeg anbefaler deg å få skjermkortet undersøkt.

Lenke til kommentar

Hmm... hvis du kan ta print screen slik at vi ser det, kan det jo ikke være noe med selve skjermen. Da må det ligge ett eller annet sted i OS'et. En prosess eller liknende. Og hvis det hadde vært noe gærent med selve utsignalet til skjermkortet, hadde ikke vi sett noe med print screen.

 

Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar

For å utvide Opticane sitt utsagn: Hvis det vises på printscreen (som bildet du la ved (ser ut som prtscreen uansett)), er det ikke skjermen men skjermkortet.

 

Tviler på at det er et programvareproblem; vises dette i BIOS, etc? Prøvd med en Linux live-cd, f. eks. Knoppix?

 

Du kan ellers prøve med nye skjermkortdrivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...