Gå til innhold

AMD eller Intel?


Anbefalte innlegg

3. Skifte over til C2D. Her finnes HK som faktisk tar DDR minne, f.eks ASRock.

8093395[/snapback]

 

Jeg gikk for Asrock Dual VSTA selv og kan si jeg er meget fornøyd. Resultatene viste seg imidlertid ikke før jeg også kjøpte 2Gb ram.

 

Asrock Dual VSTA har både støtte for AGP8x og PCI-E x4. Det har også støtte for opptil 2Gb DDR I eller DDR II ram, men ikke begge på en gang.

 

Det viser seg imidlertid at de nyeste grafikkkortene til NVIDIA 8800 serien er inkompatible med løsningen da de krever PCI-E x16.

Alle andre grafikkkort vil jeg tro skal virke bra med kun opptil 10% mindre ytelse med PCI-E.

8093712[/snapback]

Jeg bekklager å måtte blande inn noe annet men, hva skjer om jeg bruker 2gb ram når jeg har 1gb? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med det egentlig. Mener du 3gb eller?

8093910[/snapback]

Hæh?? Jeg har 1 gb ram, men jeg bruker som oftest 2 gb ram, har det noe å si får maskinen min?

8093930[/snapback]

Mener du at du har 1GB ram fysisk, og bruker 1 GB virtuelt minne i tillegg (dvs HD). Eller eier du 1 GB og låner 1 GB av andre.

 

Virtuelt minne gir ikke særlig med ytelse, mens økning fra 1 ti 2 GB virker bra i mange spill.

Lenke til kommentar
Nå i det siste har intels nye Core 2 duo CPUer vært det beste å få når en skal ha ny CPU. Jeg har ikke helt oversikten over hvordan resultatetene av AMD sine svar på dette. Du bør nok si litt mer konkrett hva du lurer på og si noe om hva skal det brukes til og hvor mye penger skal eventuelt brukes? Da vil det bli lettere å gi et bedre svar.

8088383[/snapback]

Sikkert opptil 3500 kr som skal brukes til spill.

Nå har jeg en AMD 64 3800+

8088395[/snapback]

 

 

Vis eg skjønner deg rett

Du skal opgradere pcen din for å takle spill bedre?

Og Busjette ditt er 3500kr for oppgraderinga?

Lenke til kommentar
Hva mener du med det egentlig. Mener du 3gb eller?

8093910[/snapback]

Hæh?? Jeg har 1 gb ram, men jeg bruker som oftest 2 gb ram, har det noe å si får maskinen min?

8093930[/snapback]

Mener du at du har 1GB ram fysisk, og bruker 1 GB virtuelt minne i tillegg (dvs HD). Eller eier du 1 GB og låner 1 GB av andre.

 

Virtuelt minne gir ikke særlig med ytelse, mens økning fra 1 ti 2 GB virker bra i mange spill.

8094006[/snapback]

:(

 

Jeg har 1 gb ram på min PC, når jeg spiller Lineage 2 så bruker jeg 2 gb ram..

Lenke til kommentar
:(

 

Jeg har 1 gb ram på min PC, når jeg spiller Lineage 2 så bruker jeg 2 gb ram..

8094066[/snapback]

 

Dvs. at det brukes 1 GB med Virtuelt minne (som er tregt). Oppgradering til 2 GB ville da neppe være dumt, de dumme er at kjøp av 1 GB DDR minne er å kaste ut penger av vinduet.

 

Fungerer ellers PC-en greit, ville jeg ventet med oppgradering en 3 - 4 mnd. Skulle du oppgradert i dag ville jeg satset på C2D E6300 og klokket.

Lenke til kommentar
:(

 

Jeg har 1 gb ram på min PC, når jeg spiller Lineage 2 så bruker jeg 2 gb ram..

8094066[/snapback]

 

Dvs. at det brukes 1 GB med Virtuelt minne (som er tregt). Oppgradering til 2 GB ville da neppe være dumt, de dumme er at kjøp av 1 GB DDR minne er å kaste ut penger av vinduet.

 

Fungerer ellers PC-en greit, ville jeg ventet med oppgradering en 3 - 4 mnd. Skulle du oppgradert i dag ville jeg satset på C2D E6300 og klokket.

8094246[/snapback]

Da venter jeg heller :yes:

Lenke til kommentar

Om du har 3500kr til oppgradering kan det beste være å bruke en prosessor som er kompatibel med hovedkortet ditt og kjøpe en ekstra Gb med ram, vel og merke dersom du har plass til 1Gb ekstra på hovedkortet. Du får også relativt gode AGP grafikkkort nå relativt billig. Tror det kan gå å få tak i alle tre komponentene med 3500kr. Noen ganger selger de oppgraderingssett i nettbutikkene for omtrent den prisen.

Det er viktig å huske på at Intel prosessorer krever et nytt hovedkort og som oftest DDR2 ram, med noen hederlige unntak(som min løsning, dersom du kan leve uten 8800 serien fra Nvidia).

Lenke til kommentar
Om du har 3500kr til oppgradering kan det beste være å bruke en prosessor som er kompatibel med hovedkortet ditt og kjøpe en ekstra Gb med ram, vel og merke dersom du har plass til 1Gb ekstra på hovedkortet. Du får også relativt gode AGP grafikkkort nå relativt billig. Tror det kan gå å få tak i alle tre komponentene med 3500kr. Noen ganger selger de oppgraderingssett i nettbutikkene for omtrent den prisen.

Det er viktig å huske på at Intel prosessorer krever et nytt hovedkort og som oftest DDR2 ram, med noen hederlige unntak(som min løsning, dersom du kan leve uten 8800 serien fra Nvidia).

8094340[/snapback]

Ja, skjermkort er også noe jeg trenger :(

MEN, er det noen steder mulig å få tak i 4 gb rambrikker?

Lenke til kommentar

Tror de finnes, men er vel litt uaktuelt når man snakker en litt heftig prislapp 10 000 kroner bare for ram. Er ikke helt sikker på om de finnes men mener å ha hørt noe om det og at de kostet så mye. Vis det er noen andre som har info på dette område så bare si ifra da

Lenke til kommentar
Tror de finnes, men er vel litt uaktuelt når man snakker en litt heftig prislapp 10 000 kroner bare for ram. Er ikke helt sikker på om de finnes men mener å ha hørt noe om det og at de kostet så mye. Vis det er noen andre som har info på dette område så bare si ifra da

8094578[/snapback]

Jeg har sett det et eller annet sted, men de var ikke til salgs :hrm:

Men hvis de koster so mye som 10,000 kr, så er det bare å glemme det :mad:

Da får jeg holde meg til 2gb

Lenke til kommentar
blomstkraft

Kan du forklare litt meir kva slags oppsett du har no og kvifor du ønsker å oppgradere.?

8094641[/snapback]

Jeg tenkte egentlig ikke å oppgradere, tenkte bare å fårhøre meg litt hva som er bra til forskjellig priser og sånn..

 

Hvis jeg skal kjøpe noe nytt nå, så blir det en bærbar på komplett.no

 

Men, det var dette som fikk meg til å lage denne tråden, hva skal jeg egentlig velge?

 

EDID: der har du valget mellom Intel Core Duo og AMD, så da lurte jeg på hva som lønner seg best.. ?

Kommer egentlig til å bruke den mye til spill.

Men du kan også velge mellom Intel Core Duo og Intel Core 2 Duo, skjønner at Intel Core 2 Duo er best, men bør jeg velge AMD eller Intel? :hmm:

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar

På bærbare er Intel klart best, særlig gjelder det C2D. Dvs Core Duo og Turion X2 yter omtrent likt ved samme hastighet (liten pluss for Core Duo). Core 2 Duo yter 10 - 15 % bedre.

 

Samtidig har Intel bedre brikkesett i bærbare, noe som gir lengre batteritid og mindre støy. For bærbare betyr samlet konfigurering av maskinen langt mere.

 

Av S271 og S262 er S271 bedre spesifisert i grunnoppsett, større HD + Bluetooth. Ytelse litt bedre på S262. Men S262 med C2D T7200 er klart den beste maskinen ytelsesmessig, du måtte ha en Turion X2 på 2,3 Ghz for å konkurrere med den. Om det er verdt kr 1400 ekstra må du vurdere.

 

Uansett bør du velge 1 GB minne i stedet for 512 MB. Og ikke velg 2 x 512 MB, men 1 x 1024 MB.

Lenke til kommentar
blomstkraft

Kan du forklare litt meir kva slags oppsett du har no og kvifor du ønsker å oppgradere.?

8094641[/snapback]

Jeg tenkte egentlig ikke å oppgradere, tenkte bare å fårhøre meg litt hva som er bra til forskjellig priser og sånn..

 

Hvis jeg skal kjøpe noe nytt nå, så blir det en bærbar på komplett.no

 

Men, det var dette som fikk meg til å lage denne tråden, hva skal jeg egentlig velge?

 

EDID: der har du valget mellom Intel Core Duo og AMD, så da lurte jeg på hva som lønner seg best.. ?

Kommer egentlig til å bruke den mye til spill.

Men du kan også velge mellom Intel Core Duo og Intel Core 2 Duo, skjønner at Intel Core 2 Duo er best, men bør jeg velge AMD eller Intel? :hmm:

8094773[/snapback]

 

 

 

Ingen av dei egner seg for spill. Begge har dårlig integrert skjermkort som vil yte langt verre ein det systemet du har no.

 

 

 

Du bør la vere å kjøpe dem vis det er meininga og spille:P

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar
Uansett bør du velge 1 GB minne i stedet for 512 MB. Og ikke velg 2 x 512 MB, men 1 x 1024 MB.

Hvis jeg kjøper en av disse vil jeg nok sattse på 2 x 1024 MB, pluss at heg kan få

160 GB HD på begge to..

 

Ingen av dei egner seg for spill. Begge har dårlig integrert skermkort som vil yte langt verre ein det systemet du har no.

 

 

 

Du bør la vere å kjøpe dem vis det er meininga og spille:P

Skjermkort, det kan jeg ikke se noe til.. :ohmy:

Hvor ser du Skjermkortet?

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar
Amd maskina rs485 grafikk

 

Intel core Duo Enda verre grafikk

 

 

Eg sjekka komplett sine ekspertkonfigurator og ingen av dei kunne skiftes skjermkort på:/

so du bør heller se etter noen andre bærbare ;)

8095297[/snapback]

Hvordan er skjermkortet da? :roll:

8095350[/snapback]

 

sikkert for dårlig til å kunne spille uten at det hakker :p

Du bør heller se etter bærbare der dei oppgir grafikkortet , og hold deg unna alt av integret grafikk. Eg går utifra at du vil spille nye spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...