Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har innstalert trådløst, kommer ikke på nett(Løst)


Anbefalte innlegg

Vi har i dag to stasjonære maskiner og 1 bærbar, vi kjøpte i dag en trådøs router (D-Link DIR 635,) jeg har satt opp routeren. Den ene stasjonære er koblet til med kabel, mens de andre skal kobles til trådløst.

 

Jeg har greide å koble den stasjonære til med kabel, og alt funker på den. Men når jeg skal koble til de andre med trådløst, så står de bare å henter nettverksaddresse.

 

Hva skal jeg gjøre? Har prøvd å gå inn på innstillingene til routeren (i Internett explorer)

men jeg finner ikke noe der.

Endret av ThorU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg greid å få dem på nettverket (satte IP manuelt) men på den bærbare kommer jeg ikke på internett med trådløst, bare med kabel. Når jeg prøver å koble til med det trådløse så kommer det opp at jeg må skrive brukernavn og passord og trykke "ok," da prøver den å koble til WAN mini port eller noe slikt.

 

Den andre stasjonære kommer det bare opp en start side som det står noe slikt som dette: "Tele 2 kan hjelpe deg med å konfigurere innternett tilgangen din"

 

Jeg har ikke internett fra Tele 2 en gang, jeg har fra Telenor. (Det er en Packard Bell PC fra elkjøp)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Kan høres ut som om du har koblet modemet inn på WAN porten til ruteren.

Prøv å koble modemet rett inn i en av LAN portene på ruteren.

 

Hvis dette ikke hjalp - Koble vekk kabelen mellom trådløs ruter og ADSL modem.

Resett ruteren.

Om du ikke kommer inn på selve ruteren (192.168.0.1 eller hva det står i bruksanvisningen) så bør du høre med forhandleren.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å sette modem kabelen inn i en av LAN portene, men da kom jeg ikke på nett med noen av dem.

 

Etter å ha klusset litt mer enn jeg burde i innstillingene (192.168.0.1 i IE) så lagde jeg et passord for å komme inn der, men når jeg nå skal logge inn, så sier den at det er feil passord, selv om jeg vet det er riktig.

 

Jeg trodde den skulle resette passordet når jeg trykket inn reset knappen på routeren (der du trykker inn med en utbøyd binders etc.) Men når jeg gjør det, skjer det ingen ting.

 

Jeg tror ikke det er noen feil i routeren (bortsett fra det der med reset,) jeg føler at problemet ligger i at det er noe på de to andre PC'ene som er galt.

 

På den bærbare blir jeg bedt om å skrive inn brukernavn og passord når jeg skal på internett trådløst, jeg har prøvd å skrive inn det fra Telenor (Som jeg har sjekket at er riktig på Telenor sine hjemme sider,) men den prøver bare å koble til wan - miniport, hva nå enn det er...?

 

3zk2ql5.jpg

 

Når den ikke klarer det, kommer denne opp:

 

4460upk.jpg

 

 

På den andre PC'en, kommer denne opp når jeg går inn i IE:

 

1173127845.JPG

 

Når jeg går inn på Tele 2 programmet, åpner denne seg:

 

1173127957.JPG

 

Uannsett hva jeg gjør her, ender jeg opp med en liste der jeg kan velge hvilket modem jeg vil bruke, men det er ikke noe med trådløst der.

 

Når jeg trykker på avbryt, kommer det opp et varsel vindu der det står at jeg på sette opp noe greier manuelt.

 

NB: beklager bildekvaliteten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Du må sikkert holde resett inne i 30 sekunder eller noe.

Se i manualen.

 

Ellers er det ulike oppsett for Tele2 og Telenor.

Hvilken ISP har du?

Lenke til kommentar

Aner ikke hvilken ISP jeg har, hvordan finner jeg ut det? (Vet bare at jeg har Telenor Basic)

 

Men hvilket passord er det jeg skal skrive inn på den bærbare, og hvorfor prøver den å koble seg til wan miniport?

 

Kan komme med bedre bilder senere i dag.

 

Håper virkelig noen kan hjelpe, ettersom at det er viktig å få dette opp så fort som mulig!

 

EDIT: BTW, jeg greide å resete routeren

Endret av ThorU
Lenke til kommentar

Heisann

Virker som om du gjør noe feil her. Du setter opp en bredbånds tilkobling fra de bærbare, og det skal du ikke gjøre. Du skal ikke bruke noe annet enn vanlig nettverksforbindelse, da det er modemet som kjører denne ppoe tilkoblingen. Gå inn i kontrollpanelet for nettverksinstillinger og slett tilkoblingen som heter Telenor eller PPoE eller hva den nå heter.

 

Det kan også hende at modemet ditt er en router, og ikke bare et modem. I så fall blir det konflikt i og med at det er 2 enheter som skal dele ut IP-adresser! Du må antageligvis skru av DHCP i den trådløse routeren, og bare bruke den som accesspunkt/Switch! Da burde ting fungere bedre... Det er også en mulighet for at både modemet ditt og den trådløse routeren har ip-adressen 192.168.1.1, og da blir det også konflikt. Prøv om du kan endre IP-adressen til en av dem til noe annet!

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Nå har jeg da fått et annet problem, jeg greier ikke å koble til nettverket trådløst i det hele tatt. På den bærbare, så finner jeg ikke nettverket, (jeg er sikker på at det er synlig) selv om PC'en står 30 cm unna (med en tynn vegg av panel og gips mellom)

 

Jeg har fått slettet den Telenor greia, men siden jeg ikke kommer på nettverket, får jeg ikke testet om det virker.

 

 

På den stasjonære, finner jeg nettverket, kobler til, før den deretter logger ut etter 30 sek, før den logger inn igjen etter 30 sek, for deretter å logge ut for gått, her er det ingen Telenor "ting" å slette, så her vet jeg ikke hva jeg skal gjøre når jeg greier å koble til.

 

Jeg tror jeg har skrudd av dhcp i routeren (Menyen er så uoversiktelig at jeg ikke skjønner en dritt,) jeg har også forandret IP'en fra 192.168.0.1 til 192.168.0.8

Lenke til kommentar

Hei...

 

Hva heter adsl modemet ditt...? Det er antagelig levert av telenor...? for det er telenor som er adsl leverandøren din...? Jeg har nå lest alle innleggene her og det ser ut som om dette bare blir verre og verre...hehe. Få først vite hva adsl modemet ditt heter...?

Lenke til kommentar
Hei...

 

Hva heter adsl modemet ditt...? Det er antagelig levert av telenor...? for det er telenor som er adsl leverandøren din...? Jeg har nå lest alle innleggene her og det ser ut som om dette bare blir verre og verre...hehe.  Få først vite hva adsl modemet ditt heter...?

8096438[/snapback]

 

Sikkert en Thomson Speedtouch 510, var det jeg fikk da jeg hadde Telenor basic.

Her er Telenors "oppsett" side.

 

D-Link er noe skikkelig herk når det kommer til deling av internett.

Har en DI-624 selv, alle maskinene kommer på nett, men etter en stund går alt treigere. Må resette den nesten en gang i uka.

 

Har du foresten satt opp de laptoppene for netverks internet (kan lett gjøres gjennom IE)?

Endret av Sean M.
Lenke til kommentar

Modemet heter Thomson Speedtouch 510i vet ikke om den i'en har noe å si.

 

Jeg snakket med en av lærerne på skolen i dag og han sa jeg skulle prøve å sette krypteringen til WEP istedenfor WAP, siden nettverkskortet på den bærbare er hverdtfall 2,5 år gammelt. Så full av mot og forventninger, gikk jeg hjem for å prøve dette, men da ble forventningene mine slått i grus, akkurat samme resultatet som før.

 

Jeg skal ta og se litt på Telenor sine sider.

 

Jeg vet ikke om jeg har satt opp internett til nettverk, hvordan gjør jeg det?

 

Takker for alle svar, føler at problemet begynner å løsne nå!

Lenke til kommentar
Modemet heter Thomson Speedtouch 510i vet ikke om den i'en har noe å si.

 

Jeg snakket med en av lærerne på skolen i dag og han sa jeg skulle prøve å sette krypteringen til WEP istedenfor WAP, siden nettverkskortet på den bærbare er hverdtfall 2,5 år gammelt. Så full av mot og forventninger, gikk jeg hjem for å prøve dette, men da ble forventningene mine slått i grus, akkurat samme resultatet som før.

 

Jeg skal ta og se litt på Telenor sine sider.

 

Jeg vet ikke om jeg har satt opp internett til nettverk, hvordan gjør jeg det?

 

Takker for alle svar, føler at problemet begynner å løsne nå!

8098378[/snapback]

 

Hei...

 

Jeg skjønner ikke hva du mener angående "internet til nettverk" men skal alikevel prøve å forklare hvordan du skal få dette til å virke:

 

Det er flere måter å gjøre det på, men den enkleste for deg er følgende:

 

Ditt speedtouch modem inneholder allerede brukernavn og passord fra telenor. Du har tydligvis også vært inne og justert/konfigurert inne på d-linken, noe du ikke trenger/burde gjort. Fordi hvis du hadde puttet cat5 ledningen fra speedtouch modemet ditt rett i wan porten på d-linken skulle dette fungert med en gang. Ta derfor og reset d-linken med en blyant eller noe og gjør som jeg har sagt. Da vil det virke med engang. Noen IP konflikt vil det heller ikke bli siden telenor sitt speedtouch bruker 10.0.0.138 som ip adresse og d-linken bruker 192.168.0.1 altså 2 forskjellige "ip ranger". Hvis du absolutt skal inn og konfigurere på d-linken etterpå burde du gjøre som læreren din sier, altså bare bruke "wep" til kryptering. Dette fordi det er bra nok i haugevis og er kompatibelt med gammelt utstyr. Ulempen med å gjøre det på denne måten er at hvis du senere skal begynne å åpne porter til feks nedlasting/spill eller ip telefoni, må dette gjøres både på speedtouch og d-link...

 

Må du ha greie på den andre (vanskligere) måten å gjøre det på...?

 

\\ Norking

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over at det skulle ha funket med en gang, men det gjorde altså ikke det, det var derfor jeg begynte å klusse med innstillingene.

 

Når det gjelder "internet til nettverk," mente jeg dette:

 

Har du foresten satt opp de laptoppene for netverks internet (kan lett gjøres gjennom IE)?

 

 

Jeg resatte routeren, men heller ikke da virket det. Jeg begynner snart å lure på om det er noe galt med routeren?

 

 

Når det gjelder stasjonær nr. 2, så har jeg prøvd å avinnstalere det Tele 2 programmet i kontrollpanel -> legg til eller fjern programmer, men etter å ha utført uninnstalasjonen (eller hva jeg skal kalle det) er det der fortsatt som om ikke noe har skjedd.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at det hele nå er løst, ved nærmere ettersyn etter å ha resetet routeren, så funket det på begge de andre PC'ene, selv om at jeg sverger det ikke var slik fra starten av!

 

Jeg vil bare si tusen takk til alle dere som holdt ut masingen og de surrete forklaringene mine og hjalp meg!

 

Tusen Takk...!!

Endret av ThorU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...