Imaginary Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Hei! Har fått et særdeles merkelig og plagsomt problem på den stasjonære PCen i huset. Etter Vista-installasjonen (som forøvrig ikke klarte å fullføre hvis jeg ikke hadde en CD (hvilken som helst) inne i den første CD-stasjonen), fikk jeg satt opp systemet fint/bli kjent med det. Da Windows Update hadde installert noen viktige oppdateringer, måtte jeg reboote. Etter BIOS-skjermen kommer det en kort meny med valg av operativsystem (varer i 3 sek, Vista står som default). Så loades Vista med en loading bar. Ser at PCen jobber en stund før den til slutt stopper. Eneste løsningen jeg kom på etter å ha ventet en stund, var å manuelt skru av PCen. Jeg prøvde på nytt igjen flere ganger, uten hell. Senere satte jeg inn en CD i CD-stasjonen ved boot-menyen. Bootet så i normal modus fra harddisken med samme prosedyre som før. Etter at Vista-loadingen har jobbet en stund kommer jeg nå inn i systemet på vanlig vis. Vista fungerer helt knall, jeg har tilgang til innholdet på CD-stasjonen og CDen høres ut til å snurre som vanlig. Prøver jeg så å løse ut CDen, henger det seg, og etter hvert blinker det grønne displayet utenpå CD-stasjonen synkront med harddisk-displayet på kabinettet. Jeg tenkte at det måtte være noe mekanisk feil - startet så opp Windows XP for å diagnosere. Her var det ingen feil - CD-stasjonen fungerer helt fint. Har dere noe hjelp å tilby? For meg virker dette ganske vrient å finne en løsning på. Håper på kloke svar! På forhånd takk.
Imaginary Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Skrevet 4. mars 2007 Kan nevne at installasjonen fungerte knirkefritt på laptopen.
knuterik91 Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 første tanke var vell om du kjørte boot fra C: men dette var et uventet problem....skal skjekke litt rundt på google....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå