Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke med DVI-tilkoblet skjerm


Anbefalte innlegg

[Har lest gjennom en lignende side tidligere, men finner ingen løsning på mitt problem hverken der eller her.  Jeg begynner å mistenke skjermkortet for å være synderen.

8158234[/snapback]

Har du kontaktet support der hvor du kjøpte skjermkortet? Jeg vil jo tro at de må kunne vite hvor problemet kan ligge? Å kjøpe nytt skjermkort når du har et kort som ASUS EN8800GT virker jo mildt sagt råflott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du kontaktet support der hvor du kjøpte skjermkortet? Jeg vil jo tro at de må kunne vite hvor problemet kan ligge? Å kjøpe nytt skjermkort når du har et kort som ASUS EN8800GT virker jo mildt sagt råflott.

8174135[/snapback]

Har ikke kontaktet support, fordi det ikke er sikkert det er skjermkortet som er synderen. Kanskje jeg burde gjort det, men jeg hadde håpet å lokalisere komponenten som skaper feilen før jeg "plager" support. Det kan enda være hovedkortet som lager krøll og jeg synes det er litt dumt å eventuellt sende inn skjermkortet og være uten maskin i 7-10 dager uten grunn. Må jo da eventuellt betale for feilsøking og porto begge veier også.

 

Jeg har planer om å bygge en enkel stue-PC for å kjøre media-center og da trenger jeg uansett et nytt skjermkort. Kan likegreit kjøpe det nå, for å få sjekket ut skjermkortet fra listen over mulige syndere. Har bestillt et Radeon X1550 kort til 370 kroner og det kan vel ikke kalles råflott? :)

Lenke til kommentar
gå i bios med en vanlig skjermkontakt skift hvilken kontakt som skal brukes i bios og reeboot så skal det funke ganske fett vil jeg tro.. hadde akkurat det samme problemet.

Richiboy

8175007[/snapback]

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du mener her. Hvis du mener at jeg skal velge om maskinen skal bruke PCI eller PCI-e kort som primært skjermkort, så har jeg forsøkt det, uten at det hjalp.

 

Begge kontaktene på skjermkortet fungerer. Problemet er som sagt at jeg må ha minst en analog skjerm tilkoblet for å boote maskinen.

Lenke til kommentar

Da ser det ut som om synderen er funnet. Satte inn et nytt skjermkort (Sapphire Radeon X1550) og maskinen booter med det samme, uansett skjermkonfigurasjon.

 

Blir vel nødt til å ringe Asus support i morgen da, siden NetShop anbefaler meg å ta kontakt med dem for service/retur.

Lenke til kommentar

Hadde samme probs og etter mye feilsøking så trykk man etterhvert på ting som egentli ikke av noen logisk grunn har noe med det egentlige problemet og gjøre..

 

ACPI settingen i bios var det som var problemet, bare tilfeldig at jeg fant ut at feilen hadde noe dær å gjøre...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...