Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke boote fra CD - (kommer av virus?)


Anbefalte innlegg

For to dager siden startet PC'en å restarte av seg selv. Noen ganger etter ti min, andre ganger etter 4 timer. Tenkte det hadde lurt seg inn et virus, så jeg lastet ned AVG og oppdaterte den. Måtte så restarte, men etter det kom jeg ikke i Windows mer. Har backup på alt viktig så hev inn en winxp CD, men kommer ikke til formaterings delen. Kommer bare til at windows ikke klarte å starte på samme måte og valgte så å starte på samme måte som da den virket sist. Kom i win men den restarterer av seg selv fortsatt. Vil formatere, men får ikke den muligheten når jeg starteropp med CD'en i (har på boot fra CD ja). Kan viruset gjøre så jeg ikke får den muligheten eller er dette mest sannsynlig noe hardware som har tatt kvelden?

 

scannet gjennom nå (ikke oppdatert verson) og fant en infisert fil winlog.exe .

 

 

edit: Når jeg har winxå cd'en i og starter opp PC'en så vil den av en eller annen grunn ikke boote på cd'en selv hvor mange ganger jeg trykker.

 

Før kom det:

Press any key to boot from CD............

 

Mens nå står det bare

Boot from CD og den venter i 7 sec mens jeg trykker febrilsk uten at det skjer noe. Ender bare opp i windows. Har prøvd å reinstallere windows via windows, men det hjalp lite. Vil ha en formatering. Noen som har noen anelse om hvordan jeg kan få det til? Har såklart satt på boot fra CD på førstevalg i bious menyen.

Endret av MadMike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, ja :)

 

Lurer litt på om hva maskinen din er, da.. Bygget selv (av hva?), Færdigkjøpt, kanskje en laptop? hvor gamel? Hva sitter i? Har du byttet komponenter osv..??

Blir litt lettere da..

 

 

 

Greb.

8064524[/snapback]

 

 

Er en selvbygget shuttle PC. Kommer jo inn i windows så er nok ikke harddisken. Problemet er at den restarter seg rett som det er og at jeg har funnet virus. Vil formatere men får ikke den muligheten når jeg boter fra wincd'en.

 

Noe spesifikt du lurer på med PC'en? Kan skru opp og sjekke. Skrudde opp hele og satte den sammen tidligere i dag for å se om det hjalp, men sliter fortsatt med samme problemet.

 

edit: er en P4 3,4 GHz ca 2,5 år gammel. Har ikke installert noen nye drivere eller puttet inn noe nytt hardware i den som kan få den til å gå berserk.

Endret av MadMike
Lenke til kommentar

Hei ja..

 

Jeg har hørt at det er noen av shuttle maskinene som sliter med strømforsyninga.. Du har ikke koblet til noe ekstra utstyr i det siste? Prøv å koble fra alt ekstra og se da.. Det kan jo være poweret som tuller..

Kommer du foresten inn i sikkerhetsmodus? (F8 under oppstart) Og hvis du kommer til den menyen bør du prøve "sist fungerende.."

 

 

Greb.

Lenke til kommentar
Hei ja..

 

Jeg har hørt at det er noen av shuttle maskinene som sliter med strømforsyninga.. Du har ikke koblet til noe ekstra utstyr i det siste? Prøv å koble fra alt ekstra og se da.. Det kan jo være poweret som tuller..

Kommer du foresten inn i sikkerhetsmodus? (F8 under oppstart) Og hvis du kommer til den menyen bør du prøve "sist fungerende.."

 

 

Greb.

8064594[/snapback]

 

 

Det er det som er problemet. Kommer kun til den menyen når jeg prøver å starte opp fra CD'en for å formatere hele dritten. Har ikke satt inn noen nye komponenter heller. Kan det være noe jeg må skru på i bios? Gjorde om til at den skulle kjøre fail-safe modus, men gikk etterpå inn og byttet tilbake så den skulle boote fra CD. Noe annet som også må byttes da kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...