Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke pga GRUB


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde LINUX installert ved siden av XP, og brukte GRUB som oppstartvelger. Nå ville jeg kvitte meg med LINUX, så jeg ganske enkelt slettet LINUX partisjonene, og satte dem til FAT32 vha PartitionMagic 8. Så ville jeg slå sammen XP og den nå tomme partisjonen, noe som gjøres av PM8 ved restaritng av systemet. Men da prøver systemet forgjeves å laste inn GRUB, som helt sikkert er slettet. Feilmeldingen er 22. Jeg mener å aldri ha måtte tatt spesielle hensyn til oppstartsvelgeren når jeg har slettet LINUX partisjoner tidligere, men åpenbart valgte jeg en for lettvint løsning denne gangen. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Jeg har tilgang til systemet gjennom Norton Ghost rescue disk, men der er det stort sett ting jeg ikke forstår. Jeg så på boot.ini, og der var det ingen ting som tydet på at GRUB skulle lastes inn. Men hva vet jeg?

 

Jeg vil presisere at XP partisjonen er helt frisk, og vil bare fjerne alle rester av GRUB fra systemet før jeg slår sammen partisjonene.

 

 

Vennlig hilsen

Jens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boot fra XP disk, gå inn i repair konsoll, tror det er f8, og skriv fixmbr. Da skal alle rester av GRUB være fjernet.

8050869[/snapback]

 

Det gikk som en drøm! Nå driver PartitionMagic og jobber, så jeg krysser fingrene på at det også går greit. Takk for et så raskt svar.

 

Jens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...