karakas Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Hei, jeg har kommet i den heldige situasjonen at jeg pr dags dato har flere maskiner som er mer enn gode nok for vanlig bruk pr dags dato. Så det jeg tenkte jeg skulle gjøre var å sette opp ei maskin som bare brukes til spilling og ei maskin som brukes til andre ting som surfing, programering, arbeid o.l. Men hvordan bør ei slik spillmaskin settes opp? Hva bør den inneholde? HW er dette: Abit AB9 Pro Intel C2D 6600 2GB RAM X1650PRO 250GB Samsung HD lokalt (Mulig jeg må hive inn en 500GB'er her, men har også ca 2,5TB ekstern lagringsplass på en filserver) Altså en ok maskin der skjermkortet er flaskehalsen, men siden jeg er mer opptatt av spillbarhet enn grafikk så er det mer enn bra nok foreløbig. Spill som jeg spiller er hovedsaklig disse samt andre lignende: Civ 4 C&C: Generals FM 07 WoW Anarchy Online Vanguard Prey Total War (Rome snart også M2) Railroads The Movies Titan Quest Første del Hva trenger man å installere? OS: Xp eller Vista? Er de fleste spill klare for Vista enda? Kommunikasjonsprogrammer: Ventrillo? XFire? MSN? Diverse: DirectX, EA-Link, Steam, antivirus Andre programmer som kan være nyttige? Andre del: Hvordan bør man sette det opp? C-partisjon med bare drivere og OS? Hvor stor partisjon bør man isåfall kjøre med? Legge spillene på en egen partisjon? Endret 28. februar 2007 av karakas
Winniee Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Ville ikke brukt Vista om du ikke har et DX10 skjermkort (som du ikke har). Men som du sier er skjermkortet flaskehalsen, og om du har tenkt å endre på det, går du vel for et DX10 skjermkort. Men innen den tid, bruk XP. Er mange programmer, spill og HW som sliter i Vista, vet spesielt at ATi ikke fungerer bra med Vista, i enkelte tilfeller (av eldre skjermkort) ikke i det hele tatt. Om du skal ha ventrillo, ville jeg lastet ned bundelen med vt som har den eldre og den nyeste versjonen. Mange som setter opp vt server med den gamle versjonen. Bare for å være forberedt...
karakas Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 Skal ikke ha meg noe DX10 kort før R600 dukker opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå