Gå til innhold

Hvordan sette opp en god spill pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har kommet i den heldige situasjonen at jeg pr dags dato har flere maskiner som er mer enn gode nok for vanlig bruk pr dags dato. Så det jeg tenkte jeg skulle gjøre var å sette opp ei maskin som bare brukes til spilling og ei maskin som brukes til andre ting som surfing, programering, arbeid o.l.

Men hvordan bør ei slik spillmaskin settes opp? Hva bør den inneholde?

HW er dette:

Abit AB9 Pro

Intel C2D 6600

2GB RAM

X1650PRO

250GB Samsung HD lokalt (Mulig jeg må hive inn en 500GB'er her, men har også ca 2,5TB ekstern lagringsplass på en filserver)

Altså en ok maskin der skjermkortet er flaskehalsen, men siden jeg er mer opptatt av spillbarhet enn grafikk så er det mer enn bra nok foreløbig.

Spill som jeg spiller er hovedsaklig disse samt andre lignende:

Civ 4

C&C: Generals

FM 07

WoW

Anarchy Online

Vanguard

Prey

Total War (Rome snart også M2)

Railroads

The Movies

Titan Quest

Første del Hva trenger man å installere?

OS: Xp eller Vista? Er de fleste spill klare for Vista enda?

Kommunikasjonsprogrammer: Ventrillo? XFire? MSN?

Diverse: DirectX, EA-Link, Steam, antivirus

Andre programmer som kan være nyttige?

Andre del: Hvordan bør man sette det opp?

C-partisjon med bare drivere og OS? Hvor stor partisjon bør man isåfall kjøre med?

Legge spillene på en egen partisjon?

Endret av karakas
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke brukt Vista om du ikke har et DX10 skjermkort (som du ikke har). Men som du sier er skjermkortet flaskehalsen, og om du har tenkt å endre på det, går du vel for et DX10 skjermkort. Men innen den tid, bruk XP. Er mange programmer, spill og HW som sliter i Vista, vet spesielt at ATi ikke fungerer bra med Vista, i enkelte tilfeller (av eldre skjermkort) ikke i det hele tatt.

Om du skal ha ventrillo, ville jeg lastet ned bundelen med vt som har den eldre og den nyeste versjonen. Mange som setter opp vt server med den gamle versjonen. Bare for å være forberedt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...