Gå til innhold

Utstyr til "fotostudio"


Anbefalte innlegg

Levereras med strömkabel (svensk standard), 5 meter synkkabel, 50w lampa, blixtrör och fäste för paraply, stativ och blixt.

 

Det er ingenting med blitzene som er 110W bortsett fra navnet. Energien er 110 joules (wattsekunder, W*s). Effekten er omentrentlig 110*500 = 55kW.

 

Her ser det for meg ut til å være en regnefeil! 1kW er jo 1000W....så det du sier her er at blitzen er på 55000W!

 

Jeg kommer til å kjøpe dette settet. Mulig jeg går for settet som er 1000 kr dyrere! Det er skrevet en del om dette settet her på forumet og noen har også linket til bilder som er tatt med dette settet. Resultatet ser meget bra ut etter mitt skjønn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker dette her til annet enn portrett også? Tenker da i hovedsak på produktfoto.

Og kan man bruke bare en om gangen av blitsene?

tredje og siste: Hvordan løser jeg ut de blitsene her fra mitt EOS 400D?

Snakker vi 110W kitet til kaffebrus nå?

 

Funker til alt mulig. De er supre! Du kan såklart bruke en om gangen... er bare å slå av den ene det.

 

Med EOS 400D ville jeg brukt trådløs utløsing (som følger med) eller brukt dem som slave (unngå TTL).

 

Disse blitsene er kjempebra og softboxen er herlig. Bånn gass og løp og kjøp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Wooh! Da har jeg fått to stk sorte 110w studioblitzer fra Kaffebrus :love: Tok i underkant av to uker å få sendt de, men pyttsan:)

 

Skal ha TFP på søndag, så da får vi se resultatet.

 

(Ja, jeg har montert og testa som en liten unge i hele dag :roll:

 

Edit: Det er med to softboxer også, men orket ikke montere de igjen etter at jeg hadde satt de på.

post-31306-1194626277_thumb.jpg

post-31306-1194626284_thumb.jpg

post-31306-1194626292_thumb.jpg

post-31306-1194626296_thumb.jpg

post-31306-1194626305_thumb.jpg

Endret av Kopp
Lenke til kommentar

Gratulerer! Du kommer til å få mye glede av dette!! Jeg mener at softboxene gir best lys da... og ehh... softboxene "monterer" du for seg selv... og så skrur du de av og på blitsen etter behov... Ser det er noe rart på den ene blitsen...; er det et softboxfeste? ... isåfall; ta det av, monter softboxen... og så har du en fleksibel løsning. Jeg hadde blitt gal dersom jeg skulle slått opp og ned softboxen hele tida.

Lenke til kommentar
Wooh! Da har jeg fått to stk sorte 110w studioblitzer fra Kaffebrus :love: Tok i underkant av to uker å få sendt de, men pyttsan:)

 

Skal ha TFP på søndag, så da får vi se resultatet.

 

(Ja, jeg har montert og testa som en liten unge i hele dag :roll:

 

Edit: Det er med to softboxer også, men orket ikke montere de igjen etter at jeg hadde satt de på.

 

Legg gjerne ut noen bilder når etter at du har testet det! Jeg vurderer dette settet selv! Jeg kommer til å kjøpe det fra fotopia.no da prisen blir omtrent det samme og de har kortere leveringtid! Vurderer også noen kraftigere blitzer fra ebay, men sliter med å finne steder i norge som selger reserve deler, og det blir et minus for meg!

Lenke til kommentar
Gratulerer! Du kommer til å få mye glede av dette!!

 

Takk så mye, jeg gleder meg skikkelig til søndag nå.

 

Jeg mener at softboxene gir best lys da...

 

Kommer litt an på situasjonen. Det kan jo tenkes at jeg skal ta gruppebilde og da er det jo greit med brollyer;)

 

og ehh... softboxene "monterer" du for seg selv... og så skrur du de av og på blitsen etter behov... Ser det er noe rart på den ene blitsen...; er det et softboxfeste? ... isåfall; ta det av, monter softboxen... og så har du en fleksibel løsning. Jeg hadde blitt gal dersom jeg skulle slått opp og ned softboxen hele tida.

 

Jeg hadde nok kommet til å blitt gal jeg også. Poenget var at jeg skal transportere utstyret et lite stykke, så pakket ned softboxene før en kompis ville se bilder, så da satte jeg på brollyene. Men du har et poeng at slå opp softboxene og ha de montert under hele shooten.

 

 

Jeg kommer til å kjøpe det fra fotopia.no da prisen blir omtrent det samme og de har kortere leveringtid!

 

Betalte ca 3000 for settet, en ekstra paraply og en overgangsadapter fra Minolta til vanlig blitzsko. Slapp unna i tollen tror jeg :w00t:

Lenke til kommentar
Trodde jeg også.... helt til jeg fikk en giro fra tollpost...

Oi? Mye? Lenge etter?

Noen drøye uker... ikke så mye... bare moms og ekspedisjonsgebyr. Overkommelige greier.

Husk; kaffebrus trekker fra moms, så du må bare betale noen kroner ekstra. Burde jo egentlig ikke være noe problem. Gode greier er det uansett. Er faktisk overrasket over kvalitet vs. pris. UTROLIG bang for the $$$!!

Lenke til kommentar

Her er ett bilde som ble tatt i stua mi idag hvor jeg brukte kaffebrus sitt 110w settet.

 

Oppsettet var:

 

Blitz med softbox fra venstresiden og høyre side. Den til høyre er stilt på 1/2 og den til venstre på 1/4.

Kamerainnstillingene:

 

Lukkerhastighet: 1/125s

Blender: f/16

ISO:100

 

Blitzen synkroniserer ikke over 1/160s med trådløs senderen som fulgte med.

 

Edit: Bakgrunnen er kjøpt på Ikea for overkant av 200 kroner. Satte mamma på syjobben og fikk en bakgrunn på 4x4,5meter som er helt grei pris for et stykke tøy.

post-31306-1195240586_thumb.jpg

Endret av Kopp
Lenke til kommentar

Jeg har skrevet en liten artikkel på hjemmesiden min om hvordan settet fungerer, for den som er interessert. Det er bare å spørre om det er noe dere lurer på, så skal jeg prøve å svare så godt som mulig :) Det ligger også noen eksempelbilder i galleriet mitt hvor jeg har brukt blitsene.

 

Kaffebrus studioset 2x110w

 

Edit: litt ekstra informasjon ;)

Endret av Kopp
Lenke til kommentar

Bare en ørliten ting; Bildet fungerte bra.., men ramma var totalt overkill... Flotte blitser, flott bilde.... rævva ramme :p

 

Jeg hadde en fotoshoot utendørs med disse blitsene forrige lørdag jeg. Dro til et parkeringshus i Haugesund og hadde med meg 230V inverter til bilen og rigga opp settet der :) Ganske greit. Måtte ha en effektmotstand på sjøteledningen da (blitsene trekker ganske kraftig når de trekker), men se bildene på flickr sida mi (se sign).

Lenke til kommentar
Bare en ørliten ting; Bildet fungerte bra.., men ramma var totalt overkill... Flotte blitser, flott bilde.... rævva ramme :p

 

Hehe, du mener testbildet jeg la ved?

Ser den, gidder ikke fikse. Ikke så farlig egentlig.

 

Jeg hadde en fotoshoot utendørs med disse blitsene forrige lørdag jeg. Dro til et parkeringshus i Haugesund og hadde med meg 230V inverter til bilen og rigga opp settet der :) Ganske greit. Måtte ha en effektmotstand på sjøteledningen da (blitsene trekker ganske kraftig når de trekker), men se bildene på flickr sida mi (se sign).

 

 

Hvilke bilder er det snakk om? Hun ved bilen?

Hva koster det for en 230V inverter og en effektmotstand? Og hva koster det for dette utstyret?

Lenke til kommentar
Hvilke bilder er det snakk om? Hun ved bilen?

Hva koster det for en 230V inverter og en effektmotstand? Og hva koster det for dette utstyret?

Hun ved bilen ja. 230V inverter som klarer å levere 300W koster 399 på teknik magasinet (http://www.teknikmagasinet.no/).

Effektmotstanden er rett og slett en sjøteledning der jeg har koblet på en lyspære i serie slik at den skal forhindre at blitsene trekker for mye. Det medfører litt lengre ladetider, men det er til å leve med. Lyspæren lyser når blitsene trekker strøm.

Uten effektmotstand, gikk inverteren i "protection" mode pga den trodde at blitsene var kortslutning pga heftig strømtrekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...