Gå til innhold

memtest tester ok med en brikke, men ikke 2?!


tobbelulle

Anbefalte innlegg

Heisann.... har kommet over et ganske sykt problem her... Pcen min har hatt div. bluescreens etc i det siste, så jeg kjøre memtest for å være sikker på at det ikke var noe galt med ramen min. Og det var det. Når jeg kjører to brikker på en gang. begge brikkene testes ok alene i alle ramslotene på hovedkortet, det er bare når de er sammen at jeg får feil. Har testa på flere hovedkort, og det skjer det samme over alt. Har en AMD Athlon 64 x2 (socket 939), og GEIL (2x512MB) DDR PC3200 400MHz... Noen som har noen snøring på hva som kan være galt? Tenker at det kanskje er minnekontrolleren i CPUen, men syns det er litt spesiellt... Veldig takknemlig for svar:)

 

Tobbelulle

Endret av tobbelulle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok da kan det hende at de to brikkene dine ikke funker sammen selv om dem er i Dual så er det ikke altid at dem vil snakke sammen, jeg hadde Problemer med et par slike for en stund side. Jeg sendte tilbake den ene brikka å fikk byttet den, men det lureste er å sende tilbake begge så dem blir testet mot hveerandre å at du får noen nye.

 

Erik

 

Ps: Hvis ikke dem er så gamle da så du ikke får bytta dem..

Endret av Eriksf
Lenke til kommentar

De er vel en måned gamle ;) Men det er litt besynderlig for det da... for det ble sånn med de andre brikkene jeg har inne til RMA i dette øyeblikk.... rett etter juleferien klikka det helt for den ene av de også... men den ble skikkelig ødelagt da...funka ikke i det hele tatt... :no: (Det var forøvrig en corsair brikke som nærma seg et år gammel da...)

Lenke til kommentar
har nå kjørt Prime95 i 8 timer uten feil... Er det mulig at memtest versonen jeg har brukt har noen form for bug ellerno??  :hmm:

 

Tobbelulle

8053345[/snapback]

Prime95 tester grensesnittet mellom CPU og RAM. Ikke selve RAM brikkene.

8072690[/snapback]

 

Dette avhenger av hvilken av de 3 predefinerte datasettene du kjører under Torture Test. Hvis du kjører "Small FFTs", tester du primært CPU. Kjører du "Blend" tester du store datasett som gjør det til en forholdsvis god ramtester. Har du dårlig ram feiler den nesten umiddelbart ved "Blend". Kjører du den førstnevnte kan du kjøre i timesvis uten at det skjer noe, selv ved feil på ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...