Gå til innhold

Portene i routeren er åpne men servere virker ikke

m4nia

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har satt min IP til 192.168.80.80. Denne IP-en skal gi åpne porter fra utsiden fra min ISP.

Jeg har testet å sette opp følgende servere:

- Dedicated Server (steam, CS 1.6)

- webcamXP

- Ventrilo

Her er hva som skjer med de forskjellige:

Jeg har prøvd både med firewall og uten, og med firewall som har åpne porter osv.

På Dedicated Server, kan hverken folk komme inn på den fra utsiden og/eller det kommer "Connection timed out" på canyouseeme.org. Altså den virker overhodet ikke.

På webcamXP viser det seg at porten 8080 virker via canyouseeme.org, men når jeg går inn på den fra utsiden http://IPENMIN:8080/ virker det ikke.

Ventrilo kommer det opp at virker både i canyouseeme.org og når folk prøver å komme inn på vt-serveren.

BTW: Alle disse serverene virker selvsagt fint i LAN modus. Problemet er å få de ut på nettet!

PS: Har at-rg634 router. Har ikke hatt problemer med de forige routerene mine gjennom tiden. Men som sagt, alle portene skal være åpnet i routeren.

Tusen takk for hjelpen :D

Endret av m4nia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir du vennene dine riktig ip? Som til CS: DINipFRAdinISP:27015

Og har du forwarda portene til riktig maskin? Og ved å sette lokal ip til 192.168.80.80 så åpner man ikke porten 8080 hvis det var det du mente..

Og har du to routere? For eksempel et routermodem i tillegg til en trådløs router?

Skrevet (endret)
Gir du vennene dine riktig ip? Som til CS: DINipFRAdinISP:27015

Og har du forwarda portene til riktig maskin? Og ved å sette lokal ip til 192.168.80.80 så åpner man ikke porten 8080 hvis det var det du mente..

Og har du to routere? For eksempel et routermodem i tillegg til en trådløs router?

8033429[/snapback]

Har som sakt rg634 ruter, fra Allied Telesis. Den er koblet til en 16-porters switch som blandt annet denne PC-en her er koblet til.

Og NEI, jeg mente ikke at 192.168.80.80 åpner 8080 porten. Tingen er den at jeg har BKK, og når du setter IP-en til 80.80 på slutten åpner ALLE portene seg. Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor 1 av 3 servere jeg prøver å starte opp virker.

Og JA, jeg har gitt de riktig IP.

Endret av m4nia
Skrevet
Har som sakt rg634 ruter, fra Allied Telesis. Den er koblet til en 16-porters switch som blandt annet denne PC-en her er koblet til.

8035857[/snapback]

Er denne routeren modemet ditt? Sikker på at du har åpna riktige porter? Både tcp og udp?

Skrevet

Fikk til cs serveren i dag. Etter at den stod på i 20 min viste det seg at den ble synlig på nett :/

Forstår ikke hvorfor det da men...

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

En ting er om portene er åpne.. men har du "forward-et" dem.. kanskje du må til med NAT ??

ek.st.ern.ip:27015 -> NAT -> in.te.rn.ip:27015

Endret av idos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...