Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp til å åpne porter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) ja da er vi inne på trådløst, og der kan man også ha passord om man vil. Men dette er separat fra passordet du trenger for å logge inn på routern ;)

Har noen i din familie evt kjennskap til passordet tro..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var jeg som satte opp nettverket her. Men jeg kan da ikke huske at jeg har lagt inn noe passord da, går det ann og endre det passordet eller noe?

Skrevet

ja det går ant å endre, desverre så må du inn i routern for å endre det. Hvilket passord prøver du å logge inn med?

Har du gjort masse endringer inne i routern fra før?

Vet du default passord? (altså fra fabrikk)

Skrevet

jeg har bare prøvd å logge inn med det passordet jeg lagde på smc sine hjemmesider. har ikke gjort noen endringer bare lagt inn prpgrammvare så var nettet oppe å gå. har ikke noe passord fra fabrikk. forslag til hvor det kan stå?

Skrevet

okei, da satser vi på at noen andre her på forumet vet default passord til smc sine routere, jeg vet desverre ikke.

Men du kan prøve : admin eller administrator

Og om ikke så kan du google etter smc passord.

Skrevet (endret)
Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

D:\Documents and Settings\Amund>ipconfig

Windows IP-konfigurasjon

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.2.101

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.2.1

8028608[/snapback]

I forhold til infoen fra ipconfigen din tidligere her så er det riktig på bildet ditt der ja. Men for å være sikker på at porten er åpne så går i menyen på utorrent, valg > hastighets guide, og se der på pkt 2) se til at det står "gjeldende port" 32459, trykk så på : "Test om porten er skikkelig åpnet"

da får du svar i nettleseren din ok eller failed.

Men ser du har 192.168.2.101, og for meg så vil jeg tro dette er automatisk mottak av ip, altså at du får ip fra DHCP.

Om du har flere maskiner så kan du riskikere å evt få utlevert en annen ip en gang, og da kommer ikke portforwarden til å virke på din utorrent/pc.

Så vær obs på det om du engang ikke får normal speed/port feil.

Endret av KenBjork
Skrevet

men skal jeg ha 100 eller 101 i den 3 ruta? jeg var litt usikker selv, men skrev det som stod på på port forwarding og satt på den siste selv.

Skrevet (endret)

du skal skrive ip`n du får fra cmd og ipconfig,IP-adresse: 192.168.2.xxx i portforwardingen i routern, men ja det ser riktig ut på bildet ditt som du la opp sist her.

Endret av KenBjork
Skrevet

åhh hehe du tenker på de 192.168.2.100 ipene som er i eksemplet på portforwarding.com du..

Neinei ikke bry deg om de som står vist der, det er kun eksemple på hvordan man gjør det.

Så hvis de på 1 og 2 på bildet ditt der, ikke var der fra før.. om du la inn de nå, så tar du de bort og lar det være med det som du har fylt inn på nr 3 i routern din ;)

Skrevet

da har jeg bare: 192.168.2.101 TCP 32459 32459

Men vil det sinke internetten at jeg åpner denne porten? tror du jeg vil merke mye forskjell på nedlastningen når jeg har 1.5 mbit og hadde nedlastning på 0.1 - 3 kb/s?

Skrevet

anbefaler deg å sette ned uthastighet hastigheten, mens du laster ned, til ca 80% av maks uthastigheten din. Og ja det vil nok gå noe tregere å surfe når du kjører utorrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...