Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DLINK Rangebooster DIR635 - streaming problem


Anbefalte innlegg

Jeg nylig installert DLINK DIR 635. Men jeg får problem når jeg skal se streamet video på nettet. F.eks. VG TV og NRK. Det hakker veldig mye. Det var jo akkurat dette denne routeren skulle være god til.

 

Jeg har prøvd følgende koblinger fra Laptop.

 

1. Kabel direkte i bredbands-accesspunkt fra Nextgentel - streaming virker perfekt

2. Kabel direkte i LAN port på DIR635 - streaming hakker

3. Trådlåst kobling DWA645 mot DIR635 - streaming hakker

 

Min konklusjon er at problemet ligger i routeren.

 

Noen forslag til løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg nylig installert DLINK DIR 635. Men jeg får problem når jeg skal se streamet video på nettet. F.eks. VG TV og NRK. Det hakker veldig mye. Det var jo akkurat dette denne routeren skulle være god til.

 

Jeg har prøvd følgende koblinger fra Laptop.

 

1. Kabel direkte i bredbands-accesspunkt fra Nextgentel - streaming virker perfekt

2. Kabel direkte i LAN port på DIR635 - streaming hakker

3. Trådlåst kobling DWA645 mot DIR635 - streaming hakker

 

Min konklusjon er at problemet ligger i routeren.

 

Noen forslag til løsning på dette problemet?

8027508[/snapback]

 

 

Jeg har nå funnet løsning på problemet. Routeren må settes som passiv slik at den bare fungerer som en switch/hub. Da virker den supert.

Lenke til kommentar

Testa nå og virker ikke bra :dontgetit:

 

Kobla den gule ledninga fra Ngt routeren rett i lan port 3 på dir-635 routeren, fikk kontakt med routeren via trådløst , men ikke kontakt med ngt router på 10.0.0.1 adressen som jeg gjør ellers. Noen tips der ?

Endret av Octavar
Lenke til kommentar
Testa nå og virker ikke bra  :dontgetit:

 

Kobla den gule ledninga fra Ngt routeren rett i lan port 3 på dir-635 routeren, fikk kontakt med routeren via trådløst , men ikke kontakt med ngt router på 10.0.0.1 adressen som jeg gjør ellers. Noen tips der  ?

8070196[/snapback]

 

 

På cd'en du fikk med routeren finner du manualen. Slå opp under punktet "Koble til annen router". Her står en grei veiledning.

 

Problemet er nemlig at Ngt router og dir 635 begge har router funksjon. Så da må routerfunksjonen i Dir635 slås av.

 

Prøv veivisningen i manualen, det virket for meg.

Lenke til kommentar
Testa nå og virker ikke bra  :dontgetit:

 

Kobla den gule ledninga fra Ngt routeren rett i lan port 3 på dir-635 routeren, fikk kontakt med routeren via trådløst , men ikke kontakt med ngt router på 10.0.0.1 adressen som jeg gjør ellers. Noen tips der  ?

8070196[/snapback]

 

 

På cd'en du fikk med routeren finner du manualen. Slå opp under punktet "Koble til annen router". Her står en grei veiledning.

 

Problemet er nemlig at Ngt router og dir 635 begge har router funksjon. Så da må routerfunksjonen i Dir635 slås av.

 

Prøv veivisningen i manualen, det virket for meg.

8080532[/snapback]

 

Hjertelig takk skal du ha, jeg tester dette så snart som mulig og gir tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...