Gå til innhold

Kjøp av bærbar. Hvilken av disse?


hxl

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe bærbar pc til samboeren min, skal stortsett brukes til surfing, mail o.l.

Har kommet fram til disse to:

 

http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=4171&id=102574

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=25589&cid=5415

 

Ser at den dyreste har annen prosessor og er med vista. er det et bedre kjøp?

Regner med at begge duger til den bruken jeg nevner,eller er jeg helt på jordet?

Er rimlig grønn på dette her :blush: Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøpte Acer Aspire 5103WLMi/Turion X2 TL52 ATI fra netshops ukestilbud til 6995 (går ut om 50 min). veldig fornøyd sålangt. Vista home premium får du tilsendt ved kun å betale porto. (trodde ikke det, men den er vista cap.. eller hva det heter)

8025759[/snapback]

Bestillte den i stad. Relativt fine spesifikkasjoner til en fin pris. Blir spennende å se hvordan den er :D Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
tror ikke du blir missfornøyd nei. Når du har fått maskinen kan du gå hit hvis du vil ha vista

8026458[/snapback]

Takk. Kan jo bare bestille den, selv om jeg ikke kommer til å bruke det på en stund. Så Vista på en kamerats bærbare pc, og ble ikke så veldig imponert. Er bra design, men design bryr jeg meg ikke så veldig om, når det er snakk om OS. Utforska det ikke noe særlig, så vet ikke så mye om de nye funksjonene. Har du gjort dette? I så fall, hvor lang tid tok det for deg (hvis du har fått den)? Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

har ikke så mye negativt å si. Er dog i et tidlig stadie. men skal jeg være pirkete:

batteritid- ca 2timer er litt lite, mulig den blir bedre etter noen utladninger.

sus. Er litt sus fra den men ikke mye- jeg er veldig var til støy.

førstegangsoppstart. tok lang tid å starte 1.gangen hvor den installerte opr.sys m.m. En del program som jeg ikke vil ha ble installert. Kommer til å ren-installere den etterhvert.

 

positivt: Ble veldig overasket hvor rask den var, sterkt trådløs signal (har dog bare en etasje til rutern, men fikk utmerket signal da). fin er den. bra pad. lys-sterk skjerm. Skjermkort ikke testet på 3dspill da den stasjonere er min spillpc.

 

Er som sagt veldig fornøyd sålangt. Tviler på man får bedre pc til under 7 tusen en denne

Lenke til kommentar

Forskjellen på AMD Turion TL50 og TL52, er at TL50 har 256 mb L2 cache, mens TL52 har 512 mb. Til vanlig bruk er dette neppe veldig merkbart, men om du driver på med tunge utregninger kan man legge merke til det. Fant dette på en tyskt forum for bærbare pc-er. Noen synspunkter?

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...