Treblad Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Det siste oppdraget for Thieves Guild, The Ultimate Heist, krever at man skal stjele en Elder Scroll fra the Imperial Palace, uoppdaget, for så å rømme igjen. Rømningsveien går gjennom en lang sjakt, og for å unngå den sikre død i fallet, må man - i hvert fall i teorien - bruke Boots of Springheel Jak. Disse lindrer smertene ved fallet, slik at man ikke stryker med, men til gjengjeld blir skoene ødelagt beyond repair. Dette er ugunstig, ettersom disse er særdeles gode - og jeg vil ha dem. Jeg har snoket litt rundt på diverse Oblivion-guider, deriblant denne, og kommet over noe av interesse. Det finnes diverse måter å beholde skoene på, visstnok, men det er egentlig bare denne som passer meg: There's an even more intricate way, which is basically viewing the fireplace chute as a laundry chute. Just drop tons of items of clothing as you fall, then you will fall on a pillowy cushion and suffer no damage (This is also pretty darn fun). This only works on the PC version, though, as the Xbox 360 version will not allow you to do this while falling because of technical restrictions. Greit ... det hele virker greit, men idet jeg skal ta av meg klærne, får jeg rett og slett opp en feilmelding som sier at jeg ikke kan fjerne objekter i fritt fall. Er det sånn det skal være? Jeg har prøvd gjentatte ganger med samme resultat. Gjør jeg noe feil, kanskje? Har dere opplevd det samme selv? Og eventuelt: Hva gjorde dere selv for å beholde skoene? Jeg har verken ekstremt god health eller acrobatics, så jeg er avhengig av denne metoden - med mindre dere har noen andre godsaker på lager.
sv1 Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Det siste oppdraget for Thieves Guild, The Ultimate Heist, krever at man skal stjele en Elder Scroll fra the Imperial Palace, uoppdaget, for så å rømme igjen. Rømningsveien går gjennom en lang sjakt, og for å unngå den sikre død i fallet, må man - i hvert fall i teorien - bruke Boots of Springheel Jak. Disse lindrer smertene ved fallet, slik at man ikke stryker med, men til gjengjeld blir skoene ødelagt beyond repair. Dette er ugunstig, ettersom disse er særdeles gode - og jeg vil ha dem. Jeg har snoket litt rundt på diverse Oblivion-guider, deriblant denne, og kommet over noe av interesse. Det finnes diverse måter å beholde skoene på, visstnok, men det er egentlig bare denne som passer meg: There's an even more intricate way, which is basically viewing the fireplace chute as a laundry chute. Just drop tons of items of clothing as you fall, then you will fall on a pillowy cushion and suffer no damage (This is also pretty darn fun). This only works on the PC version, though, as the Xbox 360 version will not allow you to do this while falling because of technical restrictions. Greit ... det hele virker greit, men idet jeg skal ta av meg klærne, får jeg rett og slett opp en feilmelding som sier at jeg ikke kan fjerne objekter i fritt fall. Er det sånn det skal være? Jeg har prøvd gjentatte ganger med samme resultat. Gjør jeg noe feil, kanskje? Har dere opplevd det samme selv? Og eventuelt: Hva gjorde dere selv for å beholde skoene? Jeg har verken ekstremt god health eller acrobatics, så jeg er avhengig av denne metoden - med mindre dere har noen andre godsaker på lager. 8017895[/snapback] Hmm, selv hadde jeg såpass høy acrobatics at jeg overlevde fallet Edit: Fant noe her: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:The_Ultimate_Heist If you don't have high acrobatics you can take off the boots and jump down the escape but on the fall press down and left and you will hit a sort of glitch in the wall and you can drink a healing potion then keep falling and you will not die and you can keep the boots! Endret 24. februar 2007 av sv1
Arang Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Jeg bare skrudde på gudemodus eller noclip. Men hvis du virkelig synes at det er så viktig å skille mellom glitcher og ren juksing, tror jeg kanskje at du kan slippe ting helt i begynnelsen av fallet, for så å ta dem igjen mot bunnen for å "lande" på dem i lufta, og så få igjen helsa di med potions.
fffuuu manchu Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Du kan kjøpe/stjele masse fillete klær og ha dem i inventorien uten å ta dem på deg. Høres ut som du er på slutten av oppdraget, så let litt rundt i bygningen etter klær i skap og på personer som du kan bruke i fallet.
Treblad Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Skrevet 24. februar 2007 Du kan kjøpe/stjele masse fillete klær og ha dem i inventorien uten å ta dem på deg. Og da er det mulig å kaste dem fra seg - selv i fritt fall?
fffuuu manchu Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Du kan kjøpe/stjele masse fillete klær og ha dem i inventorien uten å ta dem på deg. Og da er det mulig å kaste dem fra seg - selv i fritt fall? 8018328[/snapback] Kommer ann på hva meldingen var. Om det var at man ikke kan unequippe i fritt fall, så ja da burde det virke. Men hvis det var at man ikke kunne fjerne vanlige ting fra inventorien, så funker det neppe. Har ikke testet det selv, så jeg vet ikke hvordan det er. Hvis det var det første, så kan du prøve det Arang sa. Å slippe alt rett etter du har skiftet område og fallet ikke har begynt enda. Men det er hvis spillmotoren funker som jeg tror den gjør. Jeg bare spekulerer, m.a.o.
JomT Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Du kan kjøpe/stjele masse fillete klær og ha dem i inventorien uten å ta dem på deg. Og da er det mulig å kaste dem fra seg - selv i fritt fall? 8018328[/snapback] det spørs jo har du Xbox eller PC? for i PC skal det gå. har gjort det selv så men i Xbox som sagt går det ikke:(
Treblad Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Skrevet 24. februar 2007 Feilmeldingen sier at jeg ikke kan fjerne objekter fra rykksekken min i fritt fall. Jeg spiller for øvrig på PC, så ... det hele virker forholdsvis rart. Jeg har testet ut det Arang foreslo, men alt kommer tilbake til det faktum at jeg ikke kan legge noe fra meg.
JomT Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Feilmeldingen sier at jeg ikke kan fjerne objekter fra rykksekken min i fritt fall. Jeg spiller for øvrig på PC, så ... det hele virker forholdsvis rart. Jeg har testet ut det Arang foreslo, men alt kommer tilbake til det faktum at jeg ikke kan legge noe fra meg. 8018432[/snapback] huh... aldri hatt dette problemet. har du Patchen?
Treblad Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Skrevet 24. februar 2007 Det forklarer det hele, kanskje. Jeg har nemlig ikke patchen. Tester det ut nå. Hvis det ikke forandrer saken, kommer jeg tilbake hit og sutrer ytterligere.
JomT Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Hehe bra det. men ikke sutre for mye da... men vet du hvor du finner patchen eller skal jeg finne den for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå