Gå til innhold

PS3 fra nettet


vict0r

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vet at spørsmål ang. det å bestille ps3 fra utlandet har blitt besvart før, men jeg har noen spørsmål jeg ikke har funnet svar på tidligere.

 

1. Er en japansk ps3-konsoll kompitabel med norske tv-er. Trenger jeg å kjøpe en spesiell ledning til dette? Jeg tenker ikke hdmi nå, men bare vanlig a/v ledning. (scart?)

 

2. Hvor mye tjener jeg egentlig på å gjøre dette? Jeg har en ps3 forhåndsbestilt hos MPX.no, og jeg bestilte den før de satte opp prisen, men er det faktisk verdt å bestille den fra f.eks. "ncsx.com"? Blir den faktisk tollfri?

 

Beklager om jeg har klart å unngå svaret på noen av disse spørsmålene tidligere.

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal meg bekjent ikke være noe problem å kjøpe en japansk ps3 for å kunne bruke denne på norske tv'er. Nyere tv'er støtter uansett NTSC og PAL. har du HDTV derimot er det null stress.

Tror den ene forskjellen skal være strømkabelen som er forskjellig. Meen, det er en omformer i ps3'en, så det har egentlig ingen betydning om din ps3 er japansk, kinesisk eller amerikansk for at den skal funke i norge.

Det du må passe på er soneinndelingen til DVD/BD, da disse er forksjellige fra PAL og Amerika.

Jeg vet ikke hvordan ncsx gjør det, men kjøper du fra ebay, får avsender til å sette som gift er det lett å slippe unna tollen (det gjorde jeg :D)

 

Tipper du sparer ca 2000 NOK på å bestille fra utlandet.

 

 

nå håper jeg bare jeg ikke har sagt noe feil ...

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :) Begynte å bli litt bekymret for at ingen skulle svare.

 

"Problemet" med strømkabelen er jeg bevisst på, så det er egentlig ikke et problem. Men takk uansett!

 

Vet noen om det kommer "sonefjernere" til ps3? Jeg hadde dette til ps2. En liten dings som gikk i memorycard hullet som gjorde at DVD-spilleren som var innebygd ble sonefri. Det ville jo være en stor fordel å kunne spille av bluray filmer selv om jeg hadde kjøpt ps3 fra japan.

 

Har en prosjektor, så jeg er ikke helt sikker på om den støtter både NTSC og PAL. Noen som har noe erfaring med dette? Hvordan finner jeg ut av det?

 

Igjen, takk for svar! :)

Endret av vict0r
Lenke til kommentar

Det er en "HP mp3222", men jeg fant ut at den støtter det! :)

 

Noen som har noen downsides å dele før jeg bestiller? Jeg vil helst ikke finne ut at jeg har driti meg ut når jeg mottar! Er det egentlig noen grunner til å ikke kjøpe fra nettet? Er det noen problemer med EU-account med japansk maskin?

Lenke til kommentar
Det er en "HP mp3222", men jeg fant ut at den støtter det! :)

 

Noen som har noen downsides å dele før jeg bestiller? Jeg vil helst ikke finne ut at jeg har driti meg ut når jeg mottar! Er det egentlig noen grunner til å ikke kjøpe fra nettet? Er det noen problemer med EU-account med japansk maskin?

8022959[/snapback]

 

 

kjøp spilleren fra videogamesplus. slipper du tollen og du får den om 1 uke ca. Og når den lanseres her i europa så åpner det opp for EU online account :)

Lenke til kommentar

Det er mulig å lage flere accounts på playstation nettverket. selv har jeg en for Europa og en for Amerika. Det er bare til å logge seg inn på med den brukeren du vil og så er du connected.

 

Men, hvis du kjøper maskin fra japan er det ikke mulig å spille av amerikanskje BD-filmer ennå, og det ér faktisk veldig viktig (for meg hvertfall) Det spørs hvor keen du er på å importere fra japan. selv syns jeg det fungerer fint å importere dvd/bd fra amerika

 

hmm, jeg trodde visst sonene var inndelt annerledes:

A/1 North America, Central America, South America, Korea, Japan, Taiwan, Hong Kong and South East Asia.

B/2 Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia...

 

Tror det bare er til å kjøpe i vei..? var sikker på det var en tredje sone for asia og rundt der.

Lenke til kommentar

Har ikke HD tv ennå, så det er ikke et veldig stort problem for øyeblikket. Det blir nok en stund til jeg skaffer dette. Videogamesplus var også litt dyrere enn ncsx såvidt jeg kan se, og hvis begge kommer seg gjennom tollen er det vel et greit valg?

 

EDIT: Trodde det var problemer med kompatibiliteten (et faktisk ord?) til den amerikanske ps3 i forhold til norske stikkontakter? Syns å ha lest dette et sted her på forumet. Men hvis dette ikke er tilfellet er det jo bedre å kjøpe amerikansk versjon ettersom denne er vesentlig billigere afaik.

Endret av vict0r
Lenke til kommentar
Playstation 3 - 60GB Console Region: USA      Price: $679.00

 

Playstation 3 - 60GB Console Region: Japan    Price: $759.00

 

Dette er det som står på ncsx ihvertfall :)  Mulig jeg har lest feil et sted!

 

Men vgp sender raskere og unngår toll?

8023485[/snapback]

 

 

 

bestill i kveld, og den blir sendt i morgen, iallfall mye større sjans du unngår toll via DHL leveranse

 

 

Min PS3 og HD DVD spiller gikk iallfall fint igjennom :yes:

Lenke til kommentar

Et problem, med å skrive mindre verdi på pakken er at, hvis posten ødelegger pakken eller mister den, så får man vel bare verdien som avsender har satt.

så feks at ps3 er ødelagt når du mottar den fordi posten mista den i bakken, så får du bare 200kr som satt opp på pakken, i erstatning av dem.

så du kan ikke komme etterpå og påstå at det var verdier for 600$ i pakken når det stod merket, 20$ på pakka.

 

Mener iallefall at det er slik. Og i mine øyne så er det en ganske stor risk å ta, iallefall med vanlig post forsendelse.

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

Jeg har aldri spurt om å få sette 20 dollar på pakken, og uansett..... Vist pakken forsvinner , det står bare prepaid på papirene DHL får fra Videogamesplus

 

 

 

Edit: Sjekket pakken jeg fikk PS3 i , der står det : Insurance 750 dollar

 

:thumbup:

 

 

og en liten morsom ting til det står der: Contest vinner

 

;)

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Haha!

 

Nå er den bestilt! Ååå som jeg gleder meg! :D

 

Bestilte fra Videogamesplus. Det viste seg at valutaen på de to sidene var forskjellige. Vgp hadde kanadiske dollar mens ncsx hadde amerikanske så forskjellen ble minimal. Og jeg ville heller ikke ta risken på at den ble borte.

 

Tusen takk for all hjelp folkens! Nå skal det spilles! :D Alt tilsammen kostet mindre enn bare konsollen her, inkludert frakt.

Lenke til kommentar

Venter på PS3, til 21 mars her jeg ass.. vet ikke om jeg tjener så mye på å bestille fra USA, når jeg får 60Gb for 4400 kr. Men en ekstra håndkontroll er jeg nødt til å bestille fra USA eller Canada.

Jeg anbefaler å kjøpe ALT det dere skal ha på www.inline.no

SYKT billige TVer og allt annet. Jeg har selv en TV derfra og er sykt fornøyd, prisene kommer opp når dere registrerer dere;)

 

Dette er PS3 pakken min:PS3 (60 Gb), SIXAXIS, Motorstorm, Tiger Woods. Det kommer på ca. 6000 kr for meg:D

Endret av morten111340
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...