Gå til innhold

blogger.com / wordpress.com tips?

dypen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper noen kan hjelpe meg her ?

Hvordan forandrer jeg min blogg på blogger.com så ikke alle innleggene vises i sin helhet ?

Det jeg ønsker er et utdrag av alle innlegg som er postet, vil jeg lese mer åpner jeg hele innlegget.

Kan dette utføres i wordpress.com også ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vet at det fungerer i Wordpress da jeg har sett den funksjonen en eller annen gang, men siden jeg ikke har noen bruk for den (sett bort fra statistikk) bruker jeg den ikke og vet ikke hvor den ligger.

Skrevet

Hei "stealthy"

Takk for positiv tilbakemelding. Jeg er ikke noen ekspert på dette området, kan du gi meg litt mere detaljert hva jeg må gjøre ?

Ser på bildet som ligger ved, tror det står "Split post with More tag (Alt+t)"

Hvis sitert tekst er feil, håper jeg på rett tekst ?

Takk igjen

Skrevet

Du installerer wordpress, logger inn og velger "Skriv et innlegg", du ser på rett plass ja :) Du skriver bare ingressen, deretter trykker du enten på ikonet som er trykket ned på bildet, eller du kan bruke snarveien "Alt+t" for å oppnå samme effekt.

Skrevet

:) Tusen Takk. Jeg fikk det til på wordpress.com, tar en titt på blogger.com for å se om det er like lett der.

Hvis ikke håper jeg på hjelp ?

Skrevet

Tror ikke det går med blogger.com

Bare et tips: Hvis du har planer å utvide bloggen, ikke sats på blogger.com eller wordpress.com, iom at det er vanskelig å eksportere bloggen senere.

Prøv heller med å registrere deg på hotserv.dk og opprett en wordpress side der. Er ikke så vanskelig.

Hvis du trenger hjelp så er det bare å si ifra!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen, takker for tilbudet. Har du en trinn for trinn manual/guide for hvordan dette gjøres ?

Ditt forum innlegg :

Prøv heller med å registrere deg på hotserv.dk og opprett en wordpress side der. Er ikke så vanskelig.

Hvis du trenger hjelp så er det bare å si ifra!

Skrevet

Hei igjen,

til nå så har jeg bare prøvd meg frem på blogger.com og wordpress.com for å se på hvilkne muligheter som ligger på disse sidene.

Testet litt med koder på gamle blogger for å se hva jeg kunne legge til og fjerne o.s.v.

Har funnet div. templates som kan brukes på blogger.com

http://www.finalsense.com

http://www.bloggerforum.com/modules/newbb/...#forumpost73111

Dette er ting som jeg klarer, men det virker fristende med eget domene og en side type som ikke alle har.

Skal jeg sette opp en blogg eller hjemmeside fra start av må jeg ha en trinn for trinn guide.

Hvor og hva jeg må ha og hvilken rekke følge dette gjøres.

Litt hjelp kan jeg sikkert få fra sønnen til naboen, men da må råmatrialet være klart.

hotserv.dk som du anbefalte virker bra i mine øyne.

Mulighet for domenenavn på dit webhotel, står det på siden hotserv.dk. Kan alt ordnes her eller er det bedre å registrere domene et annet sted.

Mitt ønske er eget domene, hjemmeside/blogg i tre kolonner med hedding som jeg kan forandre på og legge til fungsjoner og tjenester.

Så svaret på ditt spørsmål blir, jeg starter fra null.

Skrevet

Du kan begynne med å registrere deg på hotserv.dk og opprette et webhotell.

I morgen eller etter klokken 00.15 i natt kan du koble til ftp serveren og laste opp wordpress. (Last ned wordpress til pcen din her, unzip den og last opp alle filene og mappene.)

Opprett en database på hotserv, så går du inn på adressen til hjemmesiden din med nettleseren din, dittbrukernavn.hotserv.dk og følger instruksene. Husk å bytte dbserver fra localhost til db1.

Rop ut hvis det er noe du ikke skjønner!

Skrevet

Skal gjøre dette, men ? Domene fra hotserv.dk blir altså mittbrukernavn.hotserv.dk

Bør jeg kjøpe domene og hva bør dette koste i året ?

Gratis domene er vel ikke noe å satse på, eller ?

Skrevet

Hvis du vil ha en proff hjemmeside så må du nok legge litt penger i den ja. Du kan se på http://web10.nu/ og http://www.one.com/no/ hvis du vil ha et webhotell med bedre kvalitet enn hotserv. Begge disse funker om du skal ha en vanlig hjemmeside, dvs ikke legge ut filer til nedlastning ol. Finnes mange hoster, bare å søke litt på google ol.

Skal du ha domene på hotserv så tror jeg du må kjøpe det hos noen andre enn hotserv. For så å peke det mot hotserv servern. Fuker helt ok det. Se på godaddy.com for domene. Man kan kjøpe det mange andre steder også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...