Gå til innhold

Sony E K550i eller Sony Ericsson K610i?


eggnogg

Anbefalte innlegg

Jeg må ha ny tlf, da en tjuvradd har vært inne i lokalene på jobb og rappa mobil og bankkort fra meg.. Forrige tlf var en Nokia 6131, som var helt ok, men jeg tror ikke jeg vil ha klapptlf igjen. Ellers er jeg ikke så kresen på funksjoner, jeg skal ringe, tekste, ta noen bilder, og stå opp om morran.. Trenger eg. ikke mp3 osv.

 

Jeg er Tele2-kunde, har da tenkt å videreføre abb. mitt der og kjøpe tlf gjennom dem. Og siden jeg faktisk ikke fikk gamle SE- vaner ut av fingrene ved bruk av Nokiaen, tror jeg at jeg satser på SE igjen.

 

Så derfor: Noen som har erfaring med den nye Sony E K550i? Finner ikke mye info på den, men den virker bra.

Hva med K610i? Stor fosrkjell?

 

Jeg hadde k500 før, og den var ok, bortsett fra at det ble etterhvert dårlig kontakt i "ladehullet.." :-) Derfor jeg måtte kjøpe ny.

Samboer har k700 (?) og sliter veldig med joysticken. Er dette et vanlig SE-problem?

 

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har K610i og er kjempefornøyd. Jeg har også testet K550 i noen dager og jeg kommer til å bytte til denne. Den er rett og slett rå.

 

Den største forskjellen på de to telefonene er EDGE og 3G, K550 har "bare" EDGE, mens K610 har 3G.

 

Dersom du ikke syns dette er en betydelig forskjell for deg, hadde jeg gått for K550 uten tvil.

 

Begge har 2 MP kamera, men K550 har autofokus i tillegg, noe som gjør at bildene blir bedre.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar!

Nå har situasjonen endret seg litt, etter å ha snakket med Tele2 igjen, fikk jeg nå et annet svar enn sist, nemlig at jeg ikke kan videreføre abb mitt hos dem (og få lengre bindingstid)og å kjøpe en ny subsidiert tlf til den prisen som er oppgitt. Jeg må uansett betale mellomlegget som tilsvarer tiden jeg har igjen på bindingen.

 

Dermed vil jeg heller finne en av ovennevnte tlf (helst!) billig i en pakke fra en leverandør m/ abbonnement. Finnes det? Eller er det helst de typiske ungdomstlf som tilbys i slike pakker?

Noen som har oversikt over hvilke tilbud som virkelig ikke lønner seg i lengden, og hvilke som er ok?

Jeg ringer lite, sender litt mer sms og etpar mms i ny og ne. Ingen storbruker mao.

 

Uff, jeg er så dårlig til å forklare, men hvis noen har noe å bidra med her, er det veldig fint! Må få ny tlf fort! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har K610i og er kjempefornøyd. Jeg har også testet K550 i noen dager og jeg kommer til å bytte til denne. Den er rett og slett rå.

 

Den største forskjellen på de to telefonene er EDGE og 3G, K550 har "bare" EDGE, mens K610 har 3G.

 

Dersom du ikke syns dette er en betydelig forskjell for deg, hadde jeg gått for K550 uten tvil.

 

Begge har 2 MP kamera, men K550 har autofokus i tillegg, noe som gjør at bildene blir bedre.

8006431[/snapback]

 

Begge har EDGE men ikke 3G. Vis du vil ha en musikk mobil blir det k610i eller vil du ha en kamera mobil så kjøp k550i ;)

Lenke til kommentar
Jeg har K610i og er kjempefornøyd. Jeg har også testet K550 i noen dager og jeg kommer til å bytte til denne. Den er rett og slett rå.

 

Den største forskjellen på de to telefonene er EDGE og 3G, K550 har "bare" EDGE, mens K610 har 3G.

 

Dersom du ikke syns dette er en betydelig forskjell for deg, hadde jeg gått for K550 uten tvil.

 

Begge har 2 MP kamera, men K550 har autofokus i tillegg, noe som gjør at bildene blir bedre.

8006431[/snapback]

 

Begge har EDGE men ikke 3G. Vis du vil ha en musikk mobil blir det k610i eller vil du ha en kamera mobil så kjøp k550i ;)

8010901[/snapback]

 

Sorry trodde du mente w610i :blush:

Lenke til kommentar
Hei

 

Har hatt en rød k610i i en ukes tid nå. Må bare si at jeg anbefaler den på det sterkeste.

Den ser rå ut. Den er rå, og kvalitet er lik det den utstråler.

 

 

:thumbup: Shonah

8007083[/snapback]

 

Kvaliteten på K610 er nok ikke så bra. Plasten er veldig plastikk, og den slites veldig fort bort fargen på. Kameraet har ikke autofokus, noe som K550i har. Utvilsomt K550 jeg anbefaler. Kun knappene som ødelegger for den.....

Lenke til kommentar
Utvilsomt K550 jeg anbefaler. Kun knappene som ødelegger for den.....

 

Hva er det med knappene? Vonde? Små?

8011821[/snapback]

 

De er så små at det er vondt å trykke på dem, (enda verre på W880.) I tillegg er meny venstre og høgre + senterknapp veldig glatte, og lette å trykke feil på pga størrelse og overflate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...