Gå til innhold

Panasonic NV-GS230 eller Panasonic NV-GS320?


Anbefalte innlegg

Etter å ha vurdert flere forskjellige kameraer, står jeg nå mellom følgende to kameraer:

 

Panasonic NV-GS230

Panasonic NV-GS320

 

Panasonic NV-GS230 kan jeg få for 4005 kr på onlinebutikken.no, mens PANASONIC NV-GS320 koster 4521 kr fra samme sted. Hvilket av disse kamaeraene bør jeg velge, og er det noen forskjell på kameraet som heter NV-GS230 og det som heter NV-GS230E-S?

 

Noen som har noen erfaringer med onlinebutikken.no? Bør jeg heller betale ca 150 kr mer, og handle fra multicom.no eller advance.no?

 

Svar mottas med takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp 320 på komplett eller mpx, billigere.

 

230 har ikke optisk bildestabilisering, styr unna.

7997937[/snapback]

 

På onlinebutikken.no koster 320 4521 inkl frakt. På komplett koster det 5375, og på mpx 5299. Så tror onlinebutikken er billigst. Med mindre det kommer toll i tillegg, men det tror jeg ikke da de sender fra Norge.

 

Er det noe 230 har som ikke 320 har? Synes jeg har hørt at 320 ikke har mulighet for ekstern mikrofon?

Lenke til kommentar
320 har ikke mikrofon-inngang, noe 230 har! Hvis du vil ha god lyd på opptakene, bør du gå for 230, og kjøpe ekstern mic. Hvis ikke er 320 et godt valg, da den har optisk bildestabilisator.

7998143[/snapback]

Ok, takk!

 

Så da står det altså mellom bra lyd eller bra bilde da... Hva utgjør den største forskjellen, tro? Altså, blir det bra nok lyd på 320, og blir bildet bra nok på 230 selv uten optisk bildestabilisator? :dontgetit:

Lenke til kommentar

230 har elektronisk bildestabilisator. Den er ikke i klasse med optisk, men grei nok. Hvis 230 har like bra kvalitet som forgjengeren 180, er det et meget godt kjøp. Tror ikke det er SÅ stor forskjell på bildekvaliteten mellom disse. Jeg skal snart kjøpe nytt kamera, og har valgt å gå for 230. Jeg vil ha muligheten til å kjøpe en ekstern mikrofon. Jeg har hørt mang en hjemmevideo med DÅRLIG lyd. Jeg tror ikke det er forskjell på lyden på disse to. Jeg vil heller ha MYE bedre lyd, enn LITT bedre bildekvalitet.

Lenke til kommentar
230 har elektronisk bildestabilisator. Den er ikke i klasse med optisk, men grei nok. Hvis 230 har like bra kvalitet som forgjengeren 180, er det et meget godt kjøp. Tror ikke det er SÅ stor forskjell på bildekvaliteten mellom disse. Jeg skal snart kjøpe nytt kamera, og har valgt å gå for 230. Jeg vil ha muligheten til å kjøpe en ekstern mikrofon. Jeg har hørt mang en hjemmevideo med DÅRLIG lyd. Jeg tror ikke det er forskjell på lyden på disse to. Jeg vil heller ha MYE bedre lyd, enn LITT bedre bildekvalitet.

7998239[/snapback]

Virker som 180 har optisk bildestabilisator, men skjønner ikke det helt siden 230 skulle erstatte 180. Virker jo som veldig mange var fornøyde med 180, men er vel liten vits i å kjøpe et kamera som er på vei ut..?

 

Lurer på om jeg heller mot 230 selv. Men lett er det ikke! :ermm:

Lenke til kommentar
På onlinebutikken.no koster 320 4521 inkl frakt. På komplett koster det 5375, og på mpx 5299. Så tror onlinebutikken er billigst. Med mindre det kommer toll i tillegg.

 

Jeg må da betale 5641,- ink. frakt for GS 320 på onlinebutikken.

 

Det er forresten OIS som er optisk billedstabilisator, og SIS er elektronisk. Trodde egentlig elektronisk billedstabilisator ble betegne EIS, men kanskje begge deler brukes?

Lenke til kommentar
På onlinebutikken.no koster 320 4521 inkl frakt. På komplett koster det 5375, og på mpx 5299. Så tror onlinebutikken er billigst. Med mindre det kommer toll i tillegg.

 

Jeg må da betale 5641,- ink. frakt for GS 320 på onlinebutikken.

 

Det er forresten OIS som er optisk billedstabilisator, og SIS er elektronisk. Trodde egentlig elektronisk billedstabilisator ble betegne EIS, men kanskje begge deler brukes?

7998512[/snapback]

 

Hvorfor må du betale 5641 for GS320 på onlinebutikken? Kan jo velge det billigere alternativ siden det er samme kamera. Eller? :ohmy:

Lenke til kommentar
Da gikk jeg for PANASONIC NV-GS230 siden den er bortimot lik PANASONIC NV-GS180. Kjøpte den på onlinebutikken.no for totalt kr 4005. Så da håper jeg det var et godt kjøp!  :)

 

Takk for alle svar!  :)

7998809[/snapback]

Har også bestilt til den prisen fra onlinebutikken. Snakka med dem, de hadde 2 stk igjen, så jeg får håpe det ikke er flere som har bestilt noen sekunder før meg.

Lenke til kommentar
Da gikk jeg for PANASONIC NV-GS230 siden den er bortimot lik PANASONIC NV-GS180. Kjøpte den på onlinebutikken.no for totalt kr 4005. Så da håper jeg det var et godt kjøp!  :)

 

Takk for alle svar!  :)

7998809[/snapback]

Har også bestilt til den prisen fra onlinebutikken. Snakka med dem, de hadde 2 stk igjen, så jeg får håpe det ikke er flere som har bestilt noen sekunder før meg.

7998988[/snapback]

 

Får håpe vi får de da! :)

 

Hørte du med de hvorfor det var forskjell på pris på kameraer av samme type hos de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...