Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i BIOS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tak i en gammel HP Pavilion forleden, ca 6-7 år gammel.. Skulle prøve å innstallere FreeNAS på den i dag, uten hell. :(

For det første kommer jeg ikke inn i BIOS. HP logoen står på skjermen en liten stund helt til cd'en bootes, eller til at det kommer opp "No operating system found!". Ikke fikk jeg lagt over FreeNAS til den ene disken som dukket opp heller. Når jeg startet opp maskinen på nytt fikk jeg bare feilmeldingen.

Det andre problemet er at den finner bare den ene disken som sitter sammen med cd-rom'en på ide channel 2. Disken som sitter alene på channel 1 finner den ikke.. Mulig dette kan ha noe med ide-kabelen å gjøre, men trur også det kan være noen innstillinger i bios som kan fikse dette..

Så hva skal jeg gjøre? Har prøvd både Delete, Insert, F8 og F12 under oppstarten, uten at noe skjer. Mulig det ikke er meninga at man skal inn i bios..

Hva foreslår dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjør som jeg har måttet gjøre med min gamle i flere år... Trykk hele raden av F'er samt del-knappene og se om det skjer noe ;)

7995336[/snapback]

Har prøvd det også, uten hell.. :(

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg sliter med dette problemet nå. Fikk innstalert freenas og laget et RAID oppsett. Under formatering falt en disk ut. Stoppet maskinen og fjernet den. Etterpå vil ikke maskinen starte. Henger etter post screen.

Når jeg fjerner alle diskene unntatt systemdisk starter maskinen uten problemer.

Når mere enn 1 disk er tilkoblet kommer jeg ikke inn i bios.

Dette gjelder uansett hvilken disk og hvilken kontakt som brukes.

Må innrømme at jeg ikke fatter bæret av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...