Gå til innhold

12" til ca 15.000


Warwick

Anbefalte innlegg

Kikker etter en laptop som kan erstatte min gigantiske, tunge og støyende Inspiron 5160.

 

Da den skal være med til/fra universitetet hver dag vil jeg ha noe lite og lett. Brukes i hovedsak til tekstbehandlig, nett, musikk og bildelagring (noe behandling). Lite spilling, men må gjerne kjøre vista

 

Ønsker meg:

 

12.1"

minst 1280x800 oppløsning

bluetooth

lav vekt (<2kg)

godt med ram og gjerne tokjerneprosessor

 

Har sett på Komplett sin S262 og s272 samt Acer sin 3043. Noen som har noen erfaring med disse, evt. vet om bedre/flere alternativer jeg bør se etter?

 

Kan vente til sommeren dersom det kommer noe veldig revelusjonerende innen den tid..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme behovet og har tenkt aa kjoepe meg en ny pc.

 

Har sett paa Dell D420, denne er liten og lett og er velutstyrt. Det finnes en test av den her paa hw.no. Det er denne som ser riktigst ut til meg akkurat naa. Har ogsaa sett litt paa toshiba R200, men denne har bare 1024x768 opploesning. Det er ikke saa mye krutt i disse maskinene, men regner med de holder lenge til kontorapplikasjoner.

 

edit: link til test: http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/d...tude_d420/27562

 

 

(sitter paa andre siden av kloden akkurat naa og har ikke tilgang til norsk tastatur)

Endret av OleJ
Lenke til kommentar

For 15k ville jeg utvilsomt ha tatt en lenovo x60,

ok saa har den 1024x768 opploesning,

men det har jeg iallefall glemt for lenge siden,

det er en kjempegrei reisekamerat,

 

og ibm/lenovo lager tastaturer som fungerer i virkeligheten,

og den er bygget slik at jeg ikke er redd for aa legge den i sekken,

 

et annet stort pluss med lenovo er service apparatet,

naar laptop'en er blitt et par aar eldre saa vet jeg at jeg vil faa tak i et nytt batteri om noedvendig,

og det er ikke alltid tilfellet hos andre merker,

f.eks. den siste asus laptop'en jeg hadde slet jeg litt med aa faa tak i nytt batteri, etter 18 maaneder.. og det var virkelig irriterende og en av grunnene til at jeg valgt ibm/lenovo denne gangen...

Lenke til kommentar

Har en LG Tx Express og er meget fornøyd. Dog er jeg ikke helt fornøyd med prosessoren, da den er i minste laget, (1,2GHz). Men bruker den uansett kun til "kontorarbeid", pluss at jeg kjører linux. Så da holder det egentlig i lange baner. Prøvd flere av LG sine 12" tommere, og må innrømme at de ikke bare funker bra, men design-avdelinga skal ha litt skryt de også.

 

(Senest i dag kom det en random fyr bort til meg og sa at den så fet ut :thumbup: )

Lenke til kommentar
Kan vente til sommeren dersom det kommer noe veldig revelusjonerende innen den tid..

7994022[/snapback]

 

Hvis du kan vente til sommeren, ja da gjør du det.

 

I løpet av mai venter man at Intels neste Centrino Pro platform (Santa Rosa), vil bli sluppet. Santa Rosa skal visstnok støtte 802.11n standarden, 800mhz bus hastighet, bedre integrert grafikk (GMA X3000) med directx 10 støtte.

 

Dessuten slippes det flere nye prosessorer i Core 2 Duo serien, som vil være mer effektgjerrige enn de som har kommet med nå.

 

Forholdene burde med andre ord ligge godt til rette for effektgjerrige ultraportable med god ytelse i Vista.

Lenke til kommentar
Kan vente til sommeren dersom det kommer noe veldig revelusjonerende innen den tid..

7994022[/snapback]

 

Hvis du kan vente til sommeren, ja da gjør du det.

 

I løpet av mai venter man at Intels neste Centrino Pro platform (Santa Rosa), vil bli sluppet. Santa Rosa skal visstnok støtte 802.11n standarden, 800mhz bus hastighet, bedre integrert grafikk (GMA X3000) med directx 10 støtte.

 

Dessuten slippes det flere nye prosessorer i Core 2 Duo serien, som vil være mer effektgjerrige enn de som har kommet med nå.

 

Forholdene burde med andre ord ligge godt til rette for effektgjerrige ultraportable med god ytelse i Vista.

7999708[/snapback]

Noen som har peiling på hvordan X3000 vil yte, gjerne i forhold til Ati sine integrerte grafikkort? Hittil har Ati ligget et stykke foran

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her får du den samme Asus'en litt rimligere (13995,-)

 

Asus W5FM, 12,1", Core 2 Duo T5600, 1 GB, 100GB, XPP, 1,6 kg, WebCam,

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325370

 

Oppgradering til Vista Business for 35,-

 

Merk at dette er en fullverdig Core 2 Duo prosessor (ikke dette lavvolts underklokkede greiene til Dell :tease: ) med integret DVD brenner og 1,3 Mpix webcam på kun 1,6 Kg ! ! ! (vel og merke med det minste batteriet - du får med 2 batterier.)

 

Tviler på at du finner noe mindre og sprekere.

Lenke til kommentar

Jeg var litt spydig her.

 

Men Dell D420 som det var nevnt over kjører en Core Duo U2500 ULV (Ultra Low Voltage) som kjører på 1,2 Ghz.

 

Dette er selvfølgelige IKKE en underklokket Core Duo, men en egen prosessor som er utviklet for å kjøre på lavere spenning.

 

Poenget mitt var at Asus'en kjører en standard prosessor med høyere klokkefrekvens uten at vekten går opp noe særlig (husk at Dell'en ikke har innebygget optisk drev)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...