Gå til innhold

ThermalTake 80mm bråker uansett rpm


grkn

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettop en 80mm thermal take m. viftestyring og hele pakka.

 

Men fannt ut at den lagde en stygg dur selv på 1300 rpm, den eneste måten å fjerne duren på var å overdøve den med vanlig viftestøy ved høyt turtall :razz:

 

Har teipet vifta til min taisol kobberbunn ribbe og det kjøler meget bra. (iallefall når den dytter 76 cfm !).

 

I går datt den av....

Men prosessoren ble bare 59 grader, UTEN VIFTE !

Så heldigvis bare på film, og hadde en kabinett vifte...

Den er teipet under vifte motoren og i hjørnene av ribba, kan noen hjelpe meg med å bli kvitt denne duren hadde det vært flott. Da er det isåfall bare HD som bråker....

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: grkn på 2002-12-13 10:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Teipe fast vifta? Det er IKKE en løsning å anbefale! Taisolen har vel feste for 60mm vifter, så du kan ikke skru den på helt uten videre.

 

Da er det bedre å kjøpe en 60-80mm fan-adapter på Microplex.no eller du kan "bende" ut kjøleribba på sidene og stripse vifta fast. Da må du nok legge noe vibrasjonsdempene i mellom; men akkurat hvordan dette skulle gjøres husker jeg ikke.

 

Har sett en post om dette en gang i tiden, men fant den ikke i farten.

 

//sindre

Lenke til kommentar

Teipen jeg bruker er nok vibrasjonsdempende den, tjukk og klisste som bare det.

 

Dette er ikke vanlig teip !

Men super tykk klissete lim dobbeltsidig teip....

 

Vifta datt jo av i går, så den er jo ikke så super (tror den bli dårlig når den blir varm).

 

Uansett er problemet støyen fra vifta som er der uansett rpm....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Hvis det er støy fra vifta di uannsett RPM, skyldes det nok vibrasjoner som oppstår fordi den er dårlig festet. Kan ikke komme på noen annen grunn til at den skal bråke uannsett RPM...

 

Har du sett inne i PCen din mens vifta går, og sett om den rister eller vibrerer uvannt mye? Evnt. prøv å "holde den litt" og sjekke om lyden forsvinner da.

 

//sindre

 

Edit: Eller jo, kanskje kulelageret/oljelageret begynner å blir slitt. I så fall finner du flere tråder om dette på forumet. Men det er jo rart hvis vifta er ny.

 

[ Denne Melding var redigert av: sindres på 2002-12-06 16:46 ]

Lenke til kommentar

Har samme problem med samme vifte. Har demontert den og gjordt det som gjøres kan, men vibrasjonene er der fortsatt. Er nok ubalanse i selve rotoren. Har prøvd å balansere den, uten de beste resultatene. Til slutt kasta jeg dritten til hel...

Det burde kanskje du gjøre også, hvis du ikke vil sende den tilbake da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...