anerz Skrevet 5. desember 2002 Skrevet 5. desember 2002 fikk plutslig opp en feil mld under oppstart av pcen. " Invalid boot.ini file. booting from c:winnt windows could not start because the following file is missing or corrupt: windows rootsystem32hal.dll. Please reinstall a copy of this file" hvordan skal jeg få tilbake denne filen, har xp cden. prøvde å kopier hal.dl_ fra cden til c: men får beskjed "access denied" typisk at sånt skjer når en sitter å leser til eksamen, og trenger å bruke pcen, godt at jeg har 3 andre som kan brukes:)
Rob3rt Skrevet 5. desember 2002 Skrevet 5. desember 2002 har du prøvd 'safe mode' aka 'sikkerhetsmodus' ? Får du samme feilen da ?
abene Skrevet 5. desember 2002 Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 20:30, skrev anerz:hvordan skal jeg få tilbake denne filen Her finner du svaret: http://www.windows.no/win_hald.php
anerz Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Skrevet 5. desember 2002 har prøvd alle valg der, siste oppsett som fungerte osv... har ikke installert noe nytt på maskinen i det siste, så skjønner ikke helt hva det kan være.
Ac-Cobra Skrevet 5. desember 2002 Skrevet 5. desember 2002 Hadde samme nøyaktig samme problemet en gang og prøvde "alle" råd, kopiere, skrive ny mbr ol. kjøre det greiene på xp-plata osv... men det jeg gjorde til slutt var å ta ut hd, og koblet den som slave på sønnen min's maskin. Der editerte jeg boot.ini: [boot loader] timeout=5 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Satt hd i min PC igjen-vola-back in buissniss again Hilsen @c-Cobr@
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå