Gå til innhold

Problemer med Ventrilo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å bruke Ventrilo på min gaming-maskin... Har ingen problemer med å motta lyd, problemene oppstår når jeg skal sende. Alt jeg sier blir oppstykket (1-2 sekunder tale etterfulgt at 1-2 sekunder stillhet), og min ping (i Ventriloklienten) øker dramatisk (fra 100-150 til 5000+). Dersom jeg sier noe annet enn korte meldinger, tar det laaaang tid før mottakerene får hele meldingen, og de mottar den "pakkevis" (noe som gjør live kommunikasjon umulig i dette tilfellet).

Jeg har en annen maskin i samme nettverk, den fungerer utmerket. Ventrilo-settings er de samme på begge maskinene. Jeg har prøvd å koble utenom min router (rett inn på modemet), uten at det løste problemet. Jeg har prøvd å søke etter oppdaterte drivere til lydkortet. Jeg har gjort tracert mot flere Ventrilo-servere (både under transmission og i idle tilstand), ingen indikerer unormal høy responstid (~180ms).

Teamspeak fungerer godt på gaming-maskinen. Maskinen er forøvrig en AMD64 3200+, 1GB RAM, Windows XP, 8Mbit/800kbit (dl/ul) ADSL linje.

Er det noen som har kjennskap til lignende problemer og potensielle løsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sannsyneligvis et CODEC problem, ventrilo hjemmesiden har tonner med info i deres FAQ om hva du må gjøre

Hilsen

Jan

7979871[/snapback]

Jeg har vært inne på deres "feedback-database" (eller hva jeg skal kalle det), men mange tusen innlegg uten strukur ga meg ikke akkurat forhåpninger om hva jeg må gjøre... Har du en direkte link til et sted der det står noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...