Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

data restartes uten forvarse!


Anbefalte innlegg

i det siste har jeg hatt problemer med at datan restartes når jeg spiller css.. å når datan kommer på igjen får jeg sånn windows hadde et problem å må avsluttes... explorer hadde et problem å må avsluttes.. å i dag mårres da jeg skulle starte opp maskinen fikk jeg denne.... (bilde i vedlegg).. neon som vet hva såm er galt??

Uten_navn.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No threats found.. kjørte virusscan med avg.. er ikke det beste programmet men det er gratis..

7976004[/snapback]

 

Hei, det du har er en slags "trojan" (med mangel på bedre forklaring) det du må gjøre er å opne run eller "kjør" fra startmenyen og skriver "shutdown -a" <--- tror det var det som var commandoen. så vil denne forsvinne.

 

Som sakt er eg ikke 100% sikker om commandoen er rett med du kan "google" litt for å finne det ut.

Lenke til kommentar
kjørte shutdown -a... men fikk bare en flash av et svart vindu.. så skjedde d ikke mere

7976224[/snapback]

 

commandoen kjøres når du får opp "nedtellings vinduet". Sjekket litt på google og fant ut at commandoen er riktig.

Det er en orm du har fått win32.blaster. Det fixes med å kjøre windows update.

"shutdown -a" stopper bare contdown, slik at du får tid til å kjøre update.

Lenke til kommentar
vet du noe om tempen på gpu ? cpu? osv... hadde detg samme problemet når jeg spillte css.... men fant ut at tempen på gpu var litt høy og slo seg av og derretter restarta pc'en...

7977058[/snapback]

 

Hadde vert en ide og sjekket filvedlegget han har lagt inn eller lest postene over.

Han har en worm som stenger ned maskinen hans.

Lenke til kommentar

Hei,

 

du kan stoppe denne automatiske restarten for godt ved å :

Høyreklikk på "Min Datamaskin" - > "Egenskaper" -> "Avansert" -> Oppstart og Gjennoppretting - "Instillinger".

 

Når du er der, så fjerner du haken ved : Systemfeil "Start på nytt automatisk".

 

Dette stopper den automatiske restarten for godt. Det gjør derimot IKKE noe for å fjerne ÅRSAKEN til at feilen oppstår.

 

Om det er w32.BLASTER som forutsaker at RPC krasjer eller ikke skal ikke jeg si så bombastisk. Men det kan være det. Rart at ikke AVG fant det i så fall. AVG er da vel ikke såå dårlig.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Hei,

 

du kan stoppe denne automatiske restarten for godt ved å :

Høyreklikk på "Min Datamaskin" - > "Egenskaper" -> "Avansert" -> Oppstart og Gjennoppretting - "Instillinger".

 

Når du er der, så fjerner du haken ved : Systemfeil "Start på nytt automatisk".

 

Dette stopper den automatiske restarten for godt. Det gjør derimot IKKE noe for å fjerne ÅRSAKEN til at feilen oppstår.

 

Om det er w32.BLASTER som forutsaker at RPC krasjer eller ikke skal ikke jeg si så bombastisk. Men det kan være det. Rart at ikke AVG fant det i så fall. AVG er da vel ikke såå dårlig.

 

Mvh,

Beej80

7978021[/snapback]

 

Vis du bruker commandoen "shutdown -a" <-- ved contdown og så kjører win update så er problemet fixet.

Grunnen til at ikke antivirus finner det kan vere at dette er en sikkerhets feil i windows og den ble fixet for lenge siden. Grunnen til et du har fått den er at du ikke har oppdatert windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...