Gå til innhold

Internet explorer viser siden feil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

UBArtotek.com

Problemet ligg i at teksten vert "pakka samen". Det andre problemet ser det i bestillingskjemaet. Kva er det Internet Explorer gjer feil? (Eg må jo nesten tilpasse siden min til IE og). Eg finn iallefall ikkje ut av det. :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg veit ikkje ka som har vorten automatisk oppdatert her, men eg anntek det er IE6. Problemet med bestillingskjemaet under "kjøp" trur eg skuldes dårleg xhtml-støtte, men skal eg ordne det må eg jo gå på akkord med xhtml strict.

Skrevet

Feilen kommer mest sannsynlig fordi du har innholdet i en <td>-tag og dette i CSSen

td,th

{

width: 166px;

For det første: Du bør ikke bruke <table>

<div> er mye bedre.

#2: Du må ihvertfall lage klasser til hvert forskjellige element. Feks

<td class="meny">

og

td .meny

{

width: 166px;

Skrevet

Det eg meiner er at under "kjøp" så kommer resten av koden inn i tekstboksen etter "<textarea name="merknader" rows="5" cols="50" />", sjølv om den er lukka. Kan eg gjere noke med det utan å øydelegge for strict xhtml?

Skrevet

litt OT:

må bare si det det har blitt sagt en million ganger før IE har ikke støtte for xhtml. når det du har skrevet i xhtml med xhtml doctype er det bare feil html.

det er ikke xhtml før det sendes med mime type: application/xhtml+xml

men da vil ikke filen kunne kjøres i IE og du vil få tilbud om å laste ned filen.

det du da kan gjøre er at filen sendes som application/xhtml+xml vist nettleseren støtter det vist ikke som text/html:

<?php
if (isset($_SERVER["HTTP_ACCEPT"]) && stristr( $_SERVER["HTTP_ACCEPT"], "application/xhtml+xml") ) {
header ("Content-type: application/xhtml+xml");
} else {
header ("Content-type: text/html");
}?> 

Skrevet

skal være det første i dokumentet: da vil Opera og FF(?) få det som xhtml og IE :thumbdown: vil få det som text/html.

vist du holder musen over fanen i opera vil du se at det står mime-type:xxx.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...