Elenion Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 (endret) Åkai, litt rar overskrift..men vet ikke hvordan jeg skal skrive det. Jeg driver med et c-program i studiesammenheng og har støtt på et lite, men irriterende problem (det værste er at jeg mener å huske jeg har løst dette før, men er helt blank så mulig jeg husker feil. husker iallfall ikke hvordan...) Jeg bruker strcmp slik: if (strcmp(stringarray[0], "KOMMANDO") == 0) { /*stringen på plass 0 i arrayen er KOMMANDO og noe skal skje*/ } Det jeg gjerne vil er at strcmp skal fungere uten å være case-sensitivt. Evnt trenger jeg en kommando for å gjøre stringarray[0] om til UC eller LC slik at jeg kan teste mot hvilken som helst av dem etterpå. (stringarray[0] er en kommando fra bruker, derfor er det fint om brukeren får samme respons fra programmet om h*n skriver KOMMANDO eller kommando eller Kommando...) Litt kronglete forklart, men håper noen forsto og kan hjelpe:) På forhånd tusen takk for alle fine svar;) Endret 19. februar 2007 av Elenion
Elenion Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Skrevet 16. februar 2007 Doh, så enkelt kan ting være:D Takker så mye for raskt svar;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå