Gå til innhold

Windows Vista og ClearType


Pep

Anbefalte innlegg

Jeg kikket på Windows Vista og Office 2007. Cleartype er valgt som standard. Og jeg klarer ikke å fatte begripe at dette skal gjøre tekst så mye klarere.

Det blir jo rett og slett skikkelig uklart. Jeg blir helt sår øynene og utslitt i hodet av cleartype. Jeg kan ikke skjønne hva MS har for mening med dette hvertfall.

Men, er det noe mer innstillinger man må gjøre? Noen krav eller innstillinger for at cleartype faktisk kan fungere? Jeg kommer aldri til å klare bruke windows vista eller office 2007 (eller fremtidig software) om det skal være cleartype slik det er som standard. Hva er deres erfaring her? Er det noe å gjøre for å bli kvitt cleartype fullstendig fra Vista og Office? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, cleartype er noe dritt. Hos noen funker det fint, men for andre (deriblant meg) så oppleves det sånn som du sier.

 

Control Panel - Personilazation(?) -> ehh.. der du velger utseende på vinduer -> Classic options -> effects (eller advanced?) -> Skru av cleartype.

 

Standardfonten i Office 2007 ser elendig ut uten cleartype, men du får ihvertfall ikke vondt i hodet...

 

 

Cwn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...