Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen slår seg av og på i en evig syklus


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I sommer brukte jeg ca 10 000 på en pc jeg bygde selv og har forsåvidt vært ganske fornøyd med. Et tidligere problem har vært at når den har stått på en stund og skal slås av, vil den noen ganger ikke slå seg av. Hmm.. lurer på hva det kommer av. Hvis noen har forslag til det hadde det fint!:D

 

Men her kommer det gjellende hovedprbolemet; Etter et par timer med Wow spilling i går, slo jeg den av. Det gikk i og for seg fint. Men i dag da jeg slo den på, kommer det først en sort side med hvit skrift der det står noe om feil som er oppdaget i windows.

 

Jeg får noen alternativer; 1.Start windows vanlig eller 2.start windows ved sist fungerende tilstand. Jeg får også alternativ om å starte i 3.sikkerhetsmodus og 4.kommandovindu.

Jeg har forsøkt med de to første alternativene, men ingen av dem går. Det kommer en blå skjerm med hvit skrift i 0,3 sek, så starter pcen på nytt.

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Har pcen gått føyken slik at jeg har kastet 10000 i vasken?

Please!? Hjelp meg!?!

 

Takk for alle svar!! :thumbup:

Endret av Mar10n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan forsøke å start i Sikker modus. Fra sikker modus kan du kjøre en systemgjenoppretting til et tidspunkt der alt virket ok.

 

Om dette helle ikke går, kan du boote med winXP (sett i winXP cd'n og start pc'n. Velg å starte fra cd-rom). Når du får spørsmål om å reparer vha. gjenopprettingskonsollen, velger du det (tror du klikker R). Når kursoren står og blinker bak C:\*****, skriver du: chkdsk /p /r . Dette tar noe tid. Restart pc'n som vanlig og se om det da ikke har ordnet seg.

Lenke til kommentar
Du kan forsøke å start i Sikker modus. Fra sikker modus kan du kjøre en systemgjenoppretting til et tidspunkt der alt virket ok.

 

Om dette helle ikke går, kan du boote med winXP (sett i winXP cd'n og start pc'n. Velg å starte fra cd-rom). Når du får spørsmål om å reparer vha. gjenopprettingskonsollen, velger du det (tror du klikker R). Når kursoren står og blinker bak C:\*****, skriver du: chkdsk /p /r . Dette tar noe tid. Restart pc'n som vanlig og se om det da ikke har ordnet seg.

7956536[/snapback]

 

Beklader at jeg spør så dumt, men kan noen ta steg for steg hvordan man booter med winXP? Må jeg inn i Bios da? Jeg har Asus P5LD2 Hk. (Det går ikke å starte i sikkerhetsmodus, da starter den bare på nytt, om og om igjen)

Endret av Mar10n
Lenke til kommentar
Ville holdt en knapp på enten minnefeil eller harddiskfeil. Du kan finne en minnetester på Memtest86.com og du vil finne testprogram for harddisk på harddisk-produsenten sin side.

 

X

7957303[/snapback]

 

Harddiskfeil eller minnefeil, men jeg får jo ikke starta windows:S

7957526[/snapback]

 

Kan være at det er noe feil med disken slik at windowsfilene er blitt korrupte. Feilen kan også skyldes minne. Når minnet fylles med oppstartsfilene, kan evt en feil på de gi slike feil. Sist gang jeg hadde en lignende sak, var det harddisken som sang på siste vers.

 

X

Lenke til kommentar
Beklader at jeg spør så dumt, men kan noen ta steg for steg hvordan man booter med winXP? Må jeg inn i Bios da? Jeg har Asus P5LD2 Hk. (Det går ikke å starte i sikkerhetsmodus, da starter den bare på nytt, om og om igjen)

 

Jeg mener på ingen måte å være frekk nå, men du sier du har lagt 10k i pcdeler, skrudd den sammen selv, og nå må du ha steg for steg forklaring på hvordan du booter på en OS-cd!?!?

 

No offence, men er du virkelig kompetent nok for et slikt prosjekt? Kanskje det beste for deg hadde vært å kjøpt en "ferdig-pc", men recovery-cd og muligheter til levere den gratis på service når ting skjærer seg...

Endret av gummitarzan
Lenke til kommentar
Beklader at jeg spør så dumt, men kan noen ta steg for steg hvordan man booter med winXP? Må jeg inn i Bios da? Jeg har Asus P5LD2 Hk. (Det går ikke å starte i sikkerhetsmodus, da starter den bare på nytt, om og om igjen)

 

Jeg mener på ingen måte å være frekk nå, men du sier du har lagt 10k i pcdeler, skrudd den sammen selv, og nå må du ha steg for steg forklaring på hvordan du booter på en OS-cd!?!?

 

No offence, men er du virkelig kompetent nok til et slikt prosjekt? Kanskje det beste for deg hadde vært å kjøpt en "ferdig-pc", men recovery-cd og muligheter til levere den gratis på service når ting skjærer seg...

7957726[/snapback]

 

Hehe, skjønner tankegangen din:D Jeg vurderer faktisk å gjøre som du sier neste gang jeg skal kjøpe PC!:p

Lenke til kommentar
Ville holdt en knapp på enten minnefeil eller harddiskfeil. Du kan finne en minnetester på Memtest86.com og du vil finne testprogram for harddisk på harddisk-produsenten sin side.

 

X

7957303[/snapback]

 

Harddiskfeil eller minnefeil, men jeg får jo ikke starta windows:S

7957526[/snapback]

 

Kan være at det er noe feil med disken slik at windowsfilene er blitt korrupte. Feilen kan også skyldes minne. Når minnet fylles med oppstartsfilene, kan evt en feil på de gi slike feil. Sist gang jeg hadde en lignende sak, var det harddisken som sang på siste vers.

 

X

7957561[/snapback]

 

Delene er under et halvt år gamle, er det mulig at de er ødelagte allerede nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...