Gå til innhold

For lav 3D-Marks resultat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg kjøpte nettopp 3D-Marks og tenkte jeg skulle kose meg med FPS'en som stod der. Jeg kjøpte en PC for cirka et år tilbake, og speccsen trodde jeg skulle være ganske 'hardcore' i forhold til gaming. Jeg kjørte testen på 1280x1024, og fikk et skuffende resultat; 5700. :hmm:

Speccsen på PC:

Skjerkort: Sapphire Radeon X1900 XTX Radeon TOXIC

CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3800+ @ 2ghz

Hovedkort: ASUS M2N32-SLI DELUXE

Minne: 1024 MB Corsair DDR2 PC6400 (2x512)

PSU: 460W THermaltake Purepower

Jeg har lest en del på forum og skjermkortet skal være ganske sykt i forhold til gaming. Når "CPU-testen" begynte så hadde jeg 0.5 fps, og max opp til 1 fps. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig. Skjermkortet kostet 5300,- kr, og vil helst ikke bytte det ut, men vil gjerne oppgradere PCen min.

Mitt spørsmål er; kan det hende at jeg ikke får full ytelse av skjermkortet pga CPU eller PSU kan være for svak? Håper jeg kan oppgradere CPU\PSU, få litt mer minne for å få en betraktelig bedre ytelse på 3D-Marks. Hva foreslår dere jeg kan gjøre for å få bedre ytelse?

Mvh Rune

P.S: På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

den største flaskehalsen der vil nok være cpu'en og 1gb ram. har du vurdert overklokking? 1gb ram nå tildags er ganske lite, ivertfall i spill.

EDIT: angående cpu testen så er det helt normal score. ikke så rart når all grafikk kjøres gjennom cpu.

Endret av fredblic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...