Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kan ikke slå av maskin (bl.a)


Anbefalte innlegg

PC'n min har vært sånn ei stund, men det kom bare helt plutselig.

 

når jeg slår på strømmen til maskinen, starter den sånn halvveis.

man hører at viftene starter og går med lavt turtall og eventuelle mods lyser opp. (har prøvd å fjærne alt av ekstra dilldall.)

om jeg nå trykker på power knappen starter den helt, og i noen tilfeller begynner den bare å pipe. (3 lange). men vanlighvis starter den og fungerer stort sett normalt.

 

om jeg prøver å restarte maskinen, f.eks trykke på reset under oppstart kommer det "keyboard failure. press F1 to resume" eller no sånt. og da må jeg slå av/på strømforsyning for å få pc'n på igjen.

 

når pc'n ikke starter,men begynner å pipe, må jeg slå av/på spenning noen ganger for å få liv i sjiten.

 

noen som har vært borti noe sånt før?

 

specs:

 

p4 2.66 Ghz

1280mb DDR

ATI Radeon X800XL

Abit SR7-8X hovedkort

320Gb SATA

550W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PC'n min har vært sånn ei stund, men det kom bare helt plutselig.

 

når jeg slår på strømmen til maskinen, starter den sånn halvveis.

man hører at viftene starter og går med lavt turtall og eventuelle mods lyser opp. (har prøvd å fjærne alt av ekstra dilldall.)

om jeg nå trykker på power knappen starter den helt, og i noen tilfeller begynner den bare å pipe. (3 lange). men vanlighvis starter den og fungerer stort sett normalt.

 

om jeg prøver å restarte maskinen, f.eks trykke på reset under oppstart kommer det "keyboard failure. press F1 to resume" eller no sånt. og da må jeg slå av/på strømforsyning for å få pc'n på igjen.

 

når pc'n ikke starter,men begynner å pipe, må jeg slå av/på spenning noen ganger for å få liv i sjiten.

 

noen som har vært borti noe sånt før?

 

specs:

 

p4 2.66 Ghz

1280mb DDR

ATI Radeon X800XL

Abit SR7-8X hovedkort

320Gb SATA

550W PSU

7944924[/snapback]

 

 

 

Har nesten det samme probleme. Pcen vil ikke av (først etter 15min begynner det og antyde en avslutting).

Av og til når jeg skrur på PCen går viftene på men ikke resten(?).

Oppstarten tar ca. 10min...

 

Det jeg hadde tenkt til å gjøre var å formatere harddisken, for å se om det er et eller annet program / virus eller lignende som hindrer maskinen å skru seg av, og som bruker lang tid å starte opp..

 

Håper det virker.. :dontgetit: eller så har jeg ikke peiling..

Lenke til kommentar

Har  nesten det samme probleme. Pcen vil ikke av (først etter 15min begynner det og antyde en avslutting).

Av og til når jeg skrur på PCen går viftene på men ikke resten(?).

Oppstarten tar ca. 10min...

 

Det jeg hadde tenkt til å gjøre var å formatere harddisken, for å se om det er et eller annet program / virus eller lignende som hindrer maskinen å skru seg av, og som bruker lang tid å starte opp..

 

Håper det virker.. :dontgetit:    eller så har jeg ikke peiling..

7945121[/snapback]

 

jeg har formatert 83 ganger, og prøvd med f.eks xp og Vista. ikkeno forskjell.

 

når det gjelder oppstarten kan for din del kan det være windows, men det spørs når den henger, om det er under oppstart av windows eller under boot av bios.

 

jeg har og prøvd å koble ut alt av harddisker, cd-rom og allt untatt 1 rambrikke.

Det skal dog sies at det har fungert ganske smertefritt i det siste, med tanke på at starter med en gang uten at det stopper og begynner å pipe.

 

har dette kabinettet, men den elektriske luka er fjernet.

 

f38b9fdfd59947ed6e9f33149081d625.gif

 

husker ikke merket på strømforsyninga. men jeg lurer på om det er noe med frontpanelet på kabinettet, at noe er galt der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...