Gå til innhold

Geforce 8800GTX problemer


Pep

Anbefalte innlegg

Vet nå ikke sikkert hva som er feil her, men ett sted må man begynne...

 

Jeg har skaffet meg helt nye komponenter og oppgradert pc'n noen hakk. Men har problemer. Når pcen skal boote så står den i "post" lenge før den går videre og starter XP (Har deaktivert raid så den leter ikke der..). Bios menyen er treg også.

Også syns jeg det nærmest er litt uklart bilde i bios. Det var det ikke før med mitt gamle 478 oppsett :hmm: Har oppdatert bios til nyeste versjon som kom for noen dager siden. Nyeste Nvidia driver, nyeste Intel, lyd, lan etc. Det nytter ikke. Og det som skjer når jeg setter igang ett spill er at jeg etthvert får blåskjerm og pcen skrur seg av.

 

Det er ikke lett å finne ut hva som er feilen her, så håper noen kan hjelpe eller har lignende erfaring og løsning.

 

Oppsettet er:

Asus P5W DH Deluxe (med nyeste bios 0901)

Intel Core2Duo E6600 2.4Ghz

Kingston HyperX DDR2 LL PC6400 1Gb x 2

3 Stk WD Sata HD

1 Stk Plextor DVD-RW

2 stk 12cm vifter (foran/bak)

Lian Li kabinett

MIST 500 watt PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut hva det var. Det skyldtes 2 ting. Skriver det her da det kanskje er nyttig for andre.

 

1. Blåskjerm under spilling skyldtes at oppdateringsfrekvens var satt til 75Hz.Skjermen støtter dette, og det har fungert strålende med å kunne velge 75Hz og vsync med ATI 1950 som jeg hadde før).

Men i siste Nvidia driver så får man ikke valgt høyere enn 60Hz uten å "tvangskjøre". Men jeg valgte 75Hz og vsync siden det gir "eyecandy" men dette liker ikke Nvidia driveren tydeligvis. Og gir blåskjerm. Har sendt dette til Nvidia i håp om at det fikses. For det er ikke riktig at det skal bugge på dette.

 

2. Treg oppstart skyldes at kabinettviftene som er tilkoblet hovedkortet sto som standard "Q-fan" i bios. Dette må også være en biosfeil. (Håper det rettes...) Men satte alle kabinett viftene med "Disabled" viftestyring/q-fan i bios. Vips, maskina booter som fy.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har AKKURAT samme problem som deg!! sitter med dette problemet nå. søkte på forumet om Geforce 8800GTX og takk for at jeg fant denne tråden! er visst ikke bare meg som har dette problemet!

 

når jeg spiller spill som trenger Grafikk "kraft" som; HL2, Black & White2 og Q4 så fryser pc'n i noen sekunder, også kom det bluescreen som etterpå restarter pc'n. men dette skjer ikke når jeg spille spill som ikke har så mye grafikk i seg.

 

pc'n min;

 

 

*Gainward Geforce 8800GTX 768MB

*AMD Athlon 64 Dual-Core 4200+

*1024Mb Ram (Corsair XMS4000 DDR-DIMM 512MB PC4000 32Meg x 8, CAS 3-4-4-8, 500MHz)

*Motherboard ATI Sapphire

*550W Strømforsyning

 

 

jeg kjører i 1280 x 1024 oppløsning og 85Hz.

 

 

har lastet ned nye drivere til Geforce 8800 og intallert Windows på nytt og ja alt!.

 

 

men da tester jeg med 60Hz visst det var det som Funket. :thumbup:

 

 

 

 

 

og enda en ting! på Black & White2 så har jeg problemer med selve vannet i spillet. noen ganger blinker det og blir helt borte. legger til et screen:

 

se bilde av problemet Her

Endret av MoFFi
Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem!

 

Fellesnevneren her er Asus P5W DH Deluxe og 8800GTX. PC'n min kræsjer også i spill som World of Warcraft o.l

 

Trodde det først var et problem med minnet, og det var det også (fikk feil i memtest), men etter å ha fått det byttet kræsjet det fortsatt!

 

Jeg fikk løst problemet midlertidig ved å sette ned minnet til DDR667 hastighet (minnet er ratet til DDR800). Samtidig tror jeg at P5W DH Deluxe har problemer med å konfiguere riktige volt instillinger hvis de er satt til 'Auto'. Når jeg satte RAM'en min til en fixed 2.1v var den plutselig ikke så utsatt for kræsj. Jeg har OCZ PC6400 2gb Platinum XTC ellerno.

Lenke til kommentar
Jeg har også samme problem!

 

Fellesnevneren her er Asus P5W DH Deluxe og 8800GTX. PC'n min kræsjer også i spill som World of Warcraft o.l

 

Trodde det først var et problem med minnet, og det var det også (fikk feil i memtest), men etter å ha fått det byttet kræsjet det fortsatt!

 

Jeg fikk løst problemet midlertidig ved å sette ned minnet til DDR667 hastighet (minnet er ratet til DDR800). Samtidig tror jeg at P5W DH Deluxe har problemer med å konfiguere riktige volt instillinger hvis de er satt til 'Auto'. Når jeg satte RAM'en min til en fixed 2.1v var den plutselig ikke så utsatt for kræsj. Jeg har OCZ PC6400 2gb Platinum XTC ellerno.

8076471[/snapback]

 

 

hmm rare greier detta her, jeg testa på 60Hz på skjermen og det funka helt fint. ingen kræsj etter det. man får bare håpe Nvidia skjerper seg og lager en fornuftig driver til Windows XP snart! er virkelig kjett når man har så bra 3dkort og ikke funker :thumbdown:

 

men btw; får du bluescreen og restart når det klikker?

Endret av MoFFi
Lenke til kommentar

Nei, det som er litt snodig er at PCn bare fryser helt, men den restarter seg ikke (jeg har skrudd av automatisk restart ved BSOD i Windows). Jeg får ingen BSOD som kan antyde hva som har kræsjet heller.

 

Det som er ekstra snodig er at om jeg holder inne powerknappen for å skru av PCn, vil PCn bli operativ igjen, men bare for perioden jeg holder inne powerknappen og til PCn skrur seg av.

Lenke til kommentar
Nei, det som er litt snodig er at PCn bare fryser helt, men den restarter seg ikke (jeg har skrudd av automatisk restart ved BSOD i Windows). Jeg får ingen BSOD som kan antyde hva som har kræsjet heller.

 

Det som er ekstra snodig er at om jeg holder inne powerknappen for å skru av PCn, vil PCn bli operativ igjen, men bare for perioden jeg holder inne powerknappen og til PCn skrur seg av.

8077670[/snapback]

 

 

vel min fryser seg den også, men visst jeg venter litt så kommer det bluescreen også restarter den seg selv etter det. men som sagt, jeg tror det har noe med Nvidia driveren og gjøre. for når jeg satte ned til 60Hz på skjermen så har ikke spillene klikka etter det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme problem, men jeg har p5b-e plus. Får frys->bluescreen->restart. Så satte jeg hz til 60 og da fikk jeg bare frys uten restart :S, alle komponentene skal være nye, men jeg la merke til at posen skjermkortet lå i var åpnet da jeg tokk det ut av esken, og jeg har bedt om retur av dette. Tror jeg kjøper ett nytt kort i morgen og ser om det fortsatt klikker da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...