Gå til innhold

Alt henger når filmer blir avspilt


AlternB

Anbefalte innlegg

Alle filmer som jeg prøver å spille av i (mediaplayer,mediaplayer c,VLCplayer,BSplayer osv) henger seg opp. Får bare opp mediaplayeren, og da skjer det rare.. Alt går saaakte. Akkurat som om all ramen bare forsvinner, og jeg bruker ca 2min på å få skrudd av mediaplayeren i oppgavebehandlingen (i mellomtiden blinker skjermen til sort gjentatte ganger). Og når jeg får den bort fra oppgavebehandlingen går alt som vanlig igjen, bortsett fra at av og til blir "legg ned,minimer,lukk" ikonene oppe i høyre kant helt sorte, helt til jeg har restarta...

 

Hva skyldes dette? Har geforce 7600GS, og når jeg starter opp pcen står det, Doesnt get enough power etc... Men det har funket helt fint i spill osv. Kan det ha noe å gjøre med avspillingen på filmene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare spørre om det gjelder både originale og nedlastede filmer?

 

Opplever noen ganger at nedlastede filmer kan henge seg litt opp.

Da lar jeg bare maskinen stå også kommer filmen igjen etter alt fra 1 min til 5 min.

 

Har du oppdatert/siste versjon av spillerene du har, og nyeste drivere installert?

Er også mulig du har for liten PSU.

Last ned Everest Home Edition 2.20 eller SIW 1.66 Build 624 og se hva PSUen er på.

 

 

 

De gangene jeg har hørt om samme problem har maskinene vært infisert av trojaner og ormer, og da har denne hjulpet:

 

Anbefale deg å prøve en virussjekk og en spywaresjekk i følgende rekkefølge:

 

Dersom du har Windows XP kan en systemgjenoppretting etter at du har fjernet virusene føre til at du stiller tilbake maskinen til å være infisert igjen. Prøv først å fjerne virusene uten å deaktivere systemgjenoppretting.

Dersom du klarer å desinfisere maskinen stenger du av systemgjenoppretting, restarter og setter på systemgjenoppretting igjen. Dersom du ikke klarer å fjerne virus kan en systemgjenoppretting fungere, velg da et gjenopprettingspunkt hvor du VET du ikke var infisert.

 

All skanning etter virus og spyware skal du nå foreta i sikkermodus med nettverk.

 

Følg lenken dersom du ikke vet hvordan du starter i Sikkermodus med nettverk.

 

Foreta en virusskanning i nettleseren din med BitDefender. Dersom du finner virus starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

 

Deretter tar du en spywaresjekk med Ewido Onlinescan. Dersom du finner spyware starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

 

Så snart du har fått til å kjøre begge skannerne uten at de gir indikasjon på virus eller spyware er du ferdig med å skanne og skal starte maskinen i vanlig modus igjen.

 

Deretter kan du gå videre til å installere antivirusprogramvare og antispyware dersom du ikke har noe slikt fra før. Slike programmer finner du på oss.viztnd.com/secprog.shtml.

 

Les her dersom du ønsker informasjon om hva spyware er og hvordan du best mulig kan holde PC-en din ren for dette.

 

Les her dersom du ønsker lenker til informasjon om hva virus, trojanere og ormer er.

 

Når det gjelder sikkermodus skal du IKKE gjøre noe annet imens, dvs du skal ikke sitte og surfe her eller andre steder. Dette fordi du da kan starte spionprogrammene eller virusene manuelt.

Ovenstående svar med virus og spywaresjekk er basert på en utvidelse for Firefox som henter hurtigsvar på enkelte gjentagende spørsmål. Svarene hentes fra http://hurtigsvar.viztnd.com og utvidelsen til Firefox kan hentes fra www.home.no/apepost for de som ønsker det.

Endret av Jack_The_Bull
Lenke til kommentar

Forslag:

Vanlig bug, XP leser gjennom .avi filene før det er mulig å spille de av.......

 

Om du er trygg på regedit

 

1. åpne regedit

2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Delete "Default" verdien som skal være "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

 

Fjern også:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

 

Det er dette som fører til at du ikke får kopiert filene da systemet driver å leser de.

 

Evt mangler du noen codec.

Lenke til kommentar
Takk for fine svar folkens, bare en ting. Hver gang jeg kjører online virus scan stopper det på ca 90%. (housecall,bitdefender)... Og nå fant jeg ut at jeg hadde visst en del filer som var infisert... (har ikke no antivirus på pcen)

7939959[/snapback]

 

Da bør du skaffe deg det så kjapt som mulig.

Er ganske gode gratis AV programmer.

 

Free antivirus - avast! 4 Home Edition.

 

AVG Anti-Virus Free Edition.

 

Bruker selv Norton Internet security.

 

Her kan du teste sikkerheten på maskinen og ta en online scan etter virus:

Symantec Security Check.

 

Her er en online scanner fra Trend Micro:

Trend Micro Housecall.

 

Du kan også forsøke om det blir bedre med K-Lite Codec Pack.

 

Håper dette kan hjelpe.

Lykke til.

 

JTB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...