Gå til innhold

Leter etter nybegynnergitar


Askeflink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er du helt helt helt nybegynner, eller har du spilt litt før?

 

Jeg vil anbefale en stålstrenger jeg altså. Mye deiligere å spille med, samt mye bedre klang. Som regel slankere hals på stålstrengere også!

 

Ville ikke jeg anbefalt, begynn med nylonstrengs!

7955071[/snapback]

Kommer da virkelig an på om fyren er helt nybegynner eller om han har spilt gitar før!

Stålstrenger er mye deiligere å spille på uansett. Før eller siden begynner han garantert

med el-gitar hvis han holder interessen oppe, og som alle vet er det stålstrenger på el-gitarer.

 

For å være helt ærlig tror jeg ikke det er noe lettere å spille på nylongitarer,

selv for en nybegynner. Halsen er MYE bredere og det er mye lenger avstand

mellom båndene. Selv begynte jeg med stålstrenger og det har gått helt fint med meg.

Hvis jeg spiller på en gitar med nylonstrenger nå, vil jeg bare tilbake til stålstrenger!

Det er stor forskjell! Men valget er selvfølgelig ditt! ;) Lykke til!

 

 

Martin

Endret av WhiteChief
Lenke til kommentar
Kommer da virkelig an på om fyren er helt nybegynner eller om han har spilt gitar før!

Stålstrenger er mye deiligere å spille på uansett. Før eller siden begynner han garantert

med el-gitar hvis han holder interessen oppe, og som alle vet er det stålstrenger på el-gitarer.

 

For å være helt ærlig tror jeg ikke det er noe lettere å spille på nylongitarer,

selv for en nybegynner. Halsen er MYE bredere og det er mye lenger avstand

mellom båndene. Selv begynte jeg med stålstrenger og det har gått helt fint med meg.

Hvis jeg spiller på en gitar med nylonstrenger nå, vil jeg bare tilbake til stålstrenger!

Det er stor forskjell! Men valget er selvfølgelig ditt!  Lykke til!

 

 

Martin

 

tror det går mye på smak og behag. Jeg husker når jeg beynte å spille gitar så var stålstrengs ubehagelig å spille på, men det kan variere fra person til person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...