Gå til innhold

hjelp, vertikale rosa streker på skjermen min


baeseboy

Anbefalte innlegg

hei jeg har en tre-kvart år gammel packard bell easynote r390.

 

Tidligere i dag satt jeg med littt tekstbehandlig - så begynte det å bli et rosa spor etter tekstmarkøren min og dermed var helvete løs. Etterhvert ble hele skjermen angrepet av tynne vertikale rosa linjer...

 

BILDE t_skjermm_6bf7866.png

 

Grafikkkortet mitt er Ati Radeon xpress 200m.

 

Problemet kommer og går litt - noen ganger kan jeg restarte pc'n og alt er som normalt, men det går ikke lenge før det er rosafaenskap over allt igjen..

 

Har også prøvd å leke meg litt i bios'n men der var grafikkproblemene så store at jeg ikke greide å lese hva som sto der så jeg måtte gi opp.

 

Etter det prøvde jeg å laste ned den nyeste grafikkdriveren fra packarbell.no - intet nytt under solen bortsett fra at de vertikale linjene nå noen ganger er i blått istedetfor rosa.

 

Forslag til utbedring noen?

 

Edit: Glemte å nevne at usb-kontakten som satt forann på pc'n løsnet og falt inn i selve maskina i går - tror dere at det er nioen sammenheng??

Endret av baeseboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja....prøvde å gå inn bios for å sjekke litt der - men det var umulig å lese hva som sto der fordi grafikken var føkket der også - der var det ikke merkelige farger meg grafikken var liksom litt vel firkantet og stokket om...

 

Det merkelige er at innimellom er grafikken i windows tilnærmet normal....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Forslag til utbedring noen?

 

Edit: Glemte å nevne at usb-kontakten som satt forann på pc'n løsnet og falt inn i selve maskina i går - tror dere at det er nioen sammenheng??

7929828[/snapback]

 

Tja.. en metalldings som "ramler" inn der det ligger printbaner og annet som leder strøm høres jo ikke gunstig ut..

Bortsett fra det er "garbled screen" ett klart tegn på overopphetning.

Vifte som er stoppet opp? Kanskje pga. løse deler som blokkerer?

 

Dette høres ut som en reklamasjonssak, såfremt ikke laptop'en er åpbenbart "mishandlet". :)

 

PS.

Hva skal det være godt for å tukle i Bios/resette Bios i dette tilfellet.. :hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Glem bios for dette er skjermkor/hovedkort og da må man bytte hele hovedkortet i dette tilfelle , jeg har hatt samme feil og symtoner på to maskiner tidligere.

 

Klarer du ikke å få dette på reklamsjon så er det i grunn bare å se seg etter ny maskin da en 3.5 år gammel PB ikke er verd hva hovedkort/reprasjon vil koste grunnet dette blir dyrt.

Lenke til kommentar
Klarer du ikke å få dette på reklamsjon så er det i grunn bare å se seg etter ny maskin da en 3.5 år gammel PB ikke er verd hva hovedkort/reprasjon vil koste grunnet dette blir dyrt.

7932092[/snapback]

 

Han hadde hatt maskina i trekvart år Jada-jada, ikke tre og et halvt år. Blingser skjer :whistle:

 

Som flere har kommet til her, så er det hovedkortet ditt som har fått seg en trøkk, og at det bør et nytt inn. Siden du har hatt maskina så kort tid går dette lett på garantien din. Du har kanskje kjøpt den på Elkjøp? Ring/ stikk til butikken, forklar problemet og få dem til å sende maskina på rep.

Lenke til kommentar
Klarer du ikke å få dette på reklamsjon så er det i grunn bare å se seg etter ny maskin da en 3.5 år gammel PB ikke er verd hva hovedkort/reprasjon vil koste grunnet dette blir dyrt.

7932092[/snapback]

 

Han hadde hatt maskina i trekvart år Jada-jada, ikke tre og et halvt år. Blingser skjer :whistle:

 

Som flere har kommet til her, så er det hovedkortet ditt som har fått seg en trøkk, og at det bør et nytt inn. Siden du har hatt maskina så kort tid går dette lett på garantien din. Du har kanskje kjøpt den på Elkjøp? Ring/ stikk til butikken, forklar problemet og få dem til å sende maskina på rep.

7932619[/snapback]

 

jada-jada da er det bare å ta det på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...