Maple Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Hei. Jeg har for noen måneder siden kjøpt en bærbar HP-maskin. Det fulgte med masse dritt i standardinstallasjonen. Er det bare å skaffe en annen versjon av Xp og installere dette? Eller vil ikke XP inneholde drivere nok til å kunne klare å kjøre maskinen (jeg regner seff med å laste ned drivere etterpå)? Takk for hjelp:)
catosim Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Hei. Jeg har for noen måneder siden kjøpt en bærbar HP-maskin. Det fulgte med masse dritt i standardinstallasjonen. Er det bare å skaffe en annen versjon av Xp og installere dette? Eller vil ikke XP inneholde drivere nok til å kunne klare å kjøre maskinen (jeg regner seff med å laste ned drivere etterpå)? Takk for hjelp:) 7927638[/snapback] Det fungerer fint med standard windows drivere for å komme igang, deretter installerer du driverne du har eller finner på HP sine hjemmesider. Hvis du har trådløst nettverk må du sikkert finne deg i å bruke kabel til routeren inntil du har fått installert riktig trådløs driver. Ca2
Mythos Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har også en relativt ny HP maskin, og er ikke plaget av mengden med dritt. Det enkleste er å avinstallere det du ikke liker. Drivere finner du på HP sine sider og de ligger også på C:\SWSetup katalogen på maskinen så vidt jeg kan se på min. Jeg har bestilt Vista oppgradering fra HP så jeg kommer ikke til å slanke alt det unødvendige som ligger på maskinen før jeg har oppgradert. Det ligger blant annet en 8GB partisjon jeg har laget DVD plater av som jeg skal fjerne.
Maple Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Skrevet 12. februar 2007 Går ikke an å installere på den jo... den finner ikke noen harddisk... Da prøvde jeg med en annen CD enn det som fulgte med, men allikevel ikke noe gammelt... den CD'en ble kjøpt tidlig i 2005. Noen tips?
kentiver Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har en ny hp maskin som jeg la inn Xp på, men får ikke lyden til å funke. Fikk beskjed at jeg måtte legge inn Xp SP2 for å få det til,men får ikke lagt inn sp2 på maskinen;/ Og JA, har orginal key.
Maple Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Skrevet 12. februar 2007 Hmmm.... Jaja, gidder ikke tukle mer med det her, legger inn factory recovery jeg, og sletter "dritten" etterpå... Hva er vitsen med å installere antivirus du fortsatt må kjøpe for å bruke? Argh!
Calmcacil Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 jeg sliter med samme problemet, får ikke installert XP fra XP pro cd den finner ikke hard disk, noen som har en ide her? (trenger XP pro inn for jeg skal ha den opp på domene)
Mythos Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Mulig du må legge inne sata drivere til disken(e) under oppstarten for å få installert en standard XP versjon. Jeg har som sagt ikke prøvd å legge inn annet OS enn det som fulgte med, men det er så vidt jeg husker noe greier med sata under booting XP installasjons CD.
Calmcacil Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 (endret) har sata på den stasjonære null problem der... :S sett litt rundt på nettet, folk med dette problemet kan enten bruke Floppy eller slipstreame inn driveren :s Endret 12. februar 2007 av Calmcacil
TEE Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Du trenger riktige SATA-drivere for modellen din. Finn ut hvilket chipset du har, og finn drivere hos produsenten av det.
Calmcacil Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 (endret) fant utdet nå men problemet er jo det og få kjørt opp driveren fra windows sin side :S (mangler floppy) noen som har annen løsning er velkommen og komme med den (Amilo Pi1505) Endret 12. februar 2007 av Calmcacil
TEE Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Du kan lage din egen installasjons-CD med driverne inkludert eller bruke en USB-floppy.
kentiver Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Nejda, hadde samme problemet. Gå inn i Bios, så er det en ting du kan slå av på Sata, husker ikke helt hva det het men var ikke så mange alternativer, slå det på Disable eller deactivated. Så virker det helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå