Gå til innhold

Liste over drivere etc ved installasjon av XP

Maple

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal installere XP på nytt på maskinen min. Syns det er så mye dritt her.

Jeg har gjort dette før, og trenger ingen hjelp til akkurat det. Jeg er ikke helt borte når det kommer til data.

Men dette med drivere etc, det har jeg aldri helt forstått.

Når jeg installerte XP forige gang, da fant jeg ut at jeg måtte installere VIA Gigabit LAN Driver for å kunne aksessere nettet.

Det er jo greit - men hvordan vet jeg hva jeg bør installere av drivere egentlig?

Må man vite nøyaktig hvilke komponenter maskinen er bygd opp av (noe jeg heldigvis gjør...), og så søke på produsent og så installere det de har av drivere?

Eller er det bare enkelte ting man bør huske på?

PS: Vet jo at det kommer slike utropstegn under "enhetsbehandling" om ting ikke virker. Dette kan jo være greit å gå etter. Men jeg vil vite hva jeg bør gjøre for å få ting til å fungere optimalt, ikke bare fungere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det kommer merket enheter i enhetsbehandlingen er dem funnet men ingen driver som xp fant i maskinen. Derfor må du laste ned fra nettet, søke navnet på enheten og laste ned den nyeste driveren til denne. Dette for å få de forsjellige delene til å fungere i hop.

Det finnes også flere i ett drivere som du kan laste ned fra hovedkortets produsent-side. heter ofte "via chipsett drivere " eller lignende..

En annen viktig driver er skjermkortet.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...