Gå til innhold

Hvilken HK passer meg?


jesper90

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå selge pc'n min og regner med å få rundt 3-4tusen.

 

jeg tenkte da på å bygge meg en pc selv(med hjelp av venner) og lurte litt på hvilket hoved kort jeg skal gå får og hvilken socket som lønner seg.

 

Jeg har sett litt på am2 socket og dette hoved kortet

 

MSI K9N NEO-F, nForce 550, Socket-AM2, SATAII, DDR2, GbLAN, ATX, PCI-Ex16

 

Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320630

 

Jeg lurte også på min harddisk som ikke er s-ata vil evt passe på dette hoved kortet.

 

Takker for hjelp og tar gjerne mot andre tips oppimot det å bygge ny pc:)

 

mvh jesper :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, etter hva jeg kan se er det 1 133-ata kontakt. Så da kan du ha 2 IDE HDDer koblet til.

 

Men lurer på om du da må ha en dvdspiller/brenner via sata, mener å huske at HDD+dvd/cd ikke funker bra ilag på samme kontakt. Kan være jeg tar feil her (er fortsatt tidlig...)

 

En sata brenner koster uansett ikke all verden.

Lenke til kommentar

Avhenger litt av hvilken prisklasse du tenker å legge deg i og hva du skal bruke PCn til.

Intel sokkel LGA775 og en core 2 Duo prosessor yter best i dagens marked. Du kan sammenligne ytele mellom forskjellige CPUr i forskjellige situasjoner HER.

 

Om du bare har en IDE disk vil den passe på de fleste hovedkort.

 

Hovedkort med P965 brikkesett egner seg best til de lavere modellene som E4300, E6300 & E6400. Om du er villig til å bruke 2500+ på en CPU så er E6600 et glimrende valg. Den kan med fordel kjøres på hovedkort med 975x brikkesettet eller 680i. Det er da ingen problem å kjøre de på P965 brikkesettet.

 

AMD skal vel kutte prisene på CPUr igjen nå så det kan tenkes det kommer noen gode alternativer til C2D prismessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...